مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان گفت: از خط انتقال گاز به طول ۱۲۵کیلومتر به آبادان بهره برداری شد. ناصر افشین در گفت‌و‌گو با «ایرنا» افزود: برای ساخت این خط با قطرهای ۳۰و ۳۶اینچ ۱۴۳میلیارد و ۳۷۵میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: این خط از زیر بستر رودخانه بهمنشیر با طول ۴۲۰متر و با قطر ۳۰اینچ به روش HDD عبور داده شده است.

افشین اظهار کرد: دو ایستگاه ۳۰۰هزار CGS (ایستگاه تقلیل فشار گاز در ورودی شبکه) و ۲۰هزار TBS (ایستگاه تقلیل فشار گاز) متر مکعب در ساعت ساخت و نصب شده است. وی همچنین از نصب و راه‌اندازی یک ایستگاه کابینتی با دو هزار و ۵۰۰‌مترمکعب در ساعت نیز خبر داد.

افشین گفت: در بخش شبکه شهری آبادان در فاز یک ۲۲هزار متر شبکه در کوی قدس این شهر با ظرفیت یکهزار و ۷۰۰ انشعاب ساخته شده که تاکنون ۸۷۰ انشعاب واگذار شده و تاکنون ۵۶خانوار اشتراک دریافت کردند.

وی افزود: در فاز دوم به طول ۳۸هزار و ۵۰۰متر در مناطق کوی بهار آبادان با دو هزار انشعاب طراحی شده که هم اینک ۱۸هزار متر آن اجرا شده است. مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: در فاز سوم به طول ۳۴هزار متر در کوی ذالفقاری با یکهزار انشعاب در حال انتخاب پیمانکار بوده و در فاز چهارم به طول ۴۴هزار متر با یکهزار انشعاب در منطقه جمشیدآباد تا میدان طیب و فاز پنجم به طول ۶۲هزار متر با یکهزار انشعاب در شهر اروندکنار در حال اجراست.