ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: از ابتدای طرح سهمیه‌بندی بنزین در ششم تیرماه سال‌جاری تاکنون، ۳۰میلیون لیتر بنزین به ارزش ۲۱۰میلیارد ریال در استان مازندران صرفه‌جویی شده است. روح‌ا... قهرمانی چاپک، معاون عمرانی استاندار مازندران در جلسه ستاد سوخت استان با اعلام خبر فوق افزود: مجوز ساخت ۵۲ جایگاه CNG به استان مازندران داده شده است که تحقق این امراز اولویت‌های بسیار مهم استان است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این جایگاه‌ها در زمین‌های معرفی شده به این منظور، هیچ محدودیتی نیست، افزود: زمین‌هایی که برای ساخت CNG معرفی شده است، هر کاربری که داشته باشد، تغییر کاربری خواهد داد.

قهرمانی چابک، با بیان اینکه دولت برای ساخت جایگاه‌های CNG یارانه‌های ویژه‌ای اختصاص می‌دهد افزود: تمام تجهیزات CNG رایگان در اختیار متقاضیان علاقه‌مند به ایجاد این جایگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور گفت: روند ساخت جایگاه‌های CNG با توجه به نیاز شدید استان‌ها بسیار کند است و عملکرد این سازمان نسبت به اقداماتی که در خصوص سهمیه‌بندی بنزین صورت می‌گیرد عقب است.قهرمانی تصریح کرد: در حالی که متقاضیان و سرمایه‌گذاران، علاقه‌مند به ایجاد جایگاه CNG هستند سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور در استان‌ها نمایندگی ندارد که بهتر است در این خصوص اقدامات سریع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی و حل مشکل اتومبیل‌های کرایه‌ای، آژانس‌های تلفنی و مسافربرهای شخصی از طریق وزارت کشور در حال پیگیری است، افزود: مشکل این قشر باید سریع‌تر رفع شود چرا که بخش مهمی از شاغلان استان مازندران از این حرفه کسب درآمد می‌کنند.

قهرمانی همچنین در زمینه تخلفات انجام گرفته در حوزه مسافربرهای شخصی نیز گفت: بعضی از این اتومبیل‌ها بعد از آنکه کارت سوخت ویژه دریافت کردند اقدام به پاک کردن رنگ مخصوص ماشین خود می‌کنند که این متخلفان شناسایی و ضمن باطل شدن کارت سوخت به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به تعهدات سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از این سازمان خواست تا در خصوص اجرایی شدن تعهدات اقدامات موثری صورت دهد.

وی افزود: سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، جایگاه سوخت CNG، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه (تاسیسات ابنیه و تجهیزات و...) را می‌سازد و‌ آن را مشروط به عدم تغییر کاربری جایگاه به صورت بلاعوض به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تحویل خواهد داد تا سازمان راهداری شرایط لازم برای بهره‌برداری بخش‌خصوصی از این جایگاه را فراهم کند.

قهرمانی همچنین از پرداخت یارانه ۷۰۰هزار تومانی دولت برای دوگانه‌سوز شدن هر خودرو خبر داد و گفت: این امر به منظور تسریع در روند دوگانه‌سوز کردن خودروهای استان مازندران صورت می‌گیرد.