سهم کاشان از تسهیلات بنگاه‌های زود بازده یک‌هزار و 400میلیارد ریال است

کاشان- خبرنگار دنیای اقتصاد: مسوول پیگیری و اجرای مصوبات سفر رییس‌جمهوری در کاشان گفت: سهم این شهرستان از محل تسهیلات بنگاه‌های کوچک اقتصادی زود بازده و کارآفرین یک‌هزار و ۴۰۰میلیارد ریال تعیین شده است. علی اصغر شقایقی با اشاره به تشکیل ستادی برای پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهوری در فرمانداری کاشان و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع افزود: با بررسی به عمل آمده، تا کنون ۲۱مورد از مصوبات استانی، ویژه کاشان است.وی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی خواست تا برای پیگیری سهم این شهرستان از محل اعتبارات بیست و نهمین سفر استانی رییس‌جمهوری اقدام کنند.

وی از جمله این مصوبات در بخش بنگاه‌های اقتصادی زودبازده، راه و ترابری، تربیت بدنی و بهداشت و درمان را تشریح کرد و گفت: تمامی مصوبات استانی از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در حال پیگیری است.

شقایقی از جمله مصوبات استانی مربوط به کاشان در بخش راه و ترابری را تامین اعتبار مورد نیاز برای شروع عملیات اجرایی دو خطه شدن راه آهن قم- کاشان- بادرود، افزایش اعتبار طرح بزرگراه کاشان- مشهد - اردهال، کمک به بهسازی سه راهی مشهد اردهال-ورکان- موته که توسط منابع استانی در حال انجام است و اختصاص اعتبار برای بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی و فرعی کاشان از محل اعتبارات کاشان خبر داد.

به گفته وی، تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی کاشان از محل اعتبارات ارزی، یکی دیگر از مصوبات سفر استانی هیات دولت بوده است.

مسوول پیگیری و اجرای مصوبات سفر رییس‌جمهوری در کاشان از جمله این موارد را تامین اعتبار برای خرید دستگاه نتیلاتور بزرگسالان و شش دستگاه نتیلاتور اطفال، ۱۴دستگاه پمپ تزریق و دو دستگاه بیل روبین متر دانست.وی همچنین گفت: در بخش بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بخشی از اعتبار مورد نیاز پیراپزشکی و بهداشت کاشان تامین شده است. وی تامین اعتبار برای تجهیز چهار پایگاه امداد جاده‌ای شهرستان کاشان و آمبولانس در سال ۸۶ از محل اعتبارات استانی و اختصاص مبلغ پنج‌میلیارد ریال برای تکمیل و گسترش اورژانس بیمارستان شهید آیت ا...بهشتی کاشان را از دیگر مصوبات استانی سفر رییس‌جمهوری اعتبار لازم در بخش بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: برای تکمیل اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان سه‌میلیارد ریال نیز ار محل اعتبارات استانی اختصاص خواهد یافت.

به گفته وی علاوه بر این اعتبار لازم برای ساخت آزمایشگاه حیوانات در دانشگاه علوم پزشکی کاشان و اعتبار مورد نیاز برای مبارزه با بیماری سالک از طریق استانداری اصفهان پیش‌بینی شده است.