ارومیه- خبرنگار دنیای اقتصاد: نخستین همایش ملی دانشجویی صنعت طیور ایران با هدف تعامل صنعت و دانشگاه در این رشته در ارومیه برگزار شد. رییس مرکز پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه این همایش که با حضور کارشناسان و دانشجویان صنعت طیور کشور برگزار شد، گفت: امسال یک‌میلیون و ۴۱۵هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که تا پایان برنامه چهارم توسعه این میزان به یک‌میلیون و ۶۰۵هزار تن خواهد رسید.

دماوندی‌نژاد افزود: ظرفیت تولید واحدهای پرورش طیور کشور سالانه یک‌میلیون و ۹۰۰هزار تن است که اکنون بیش از ۳۰۰هزار تن از آن به دلیل بهره‌وری پایین غیرقابل بکارگیری است.

وی از تولید سالانه ۶۳۰هزار تن تخم‌مرغ در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان تولید تخم‌مرغ تا پایان برنامه چهارم ۷۸۹هزار تن پیش‌بینی شده که این میزان قبل از پایان برنامه محقق خواهد شد.

مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور و زنبور عسل سازمان دامپزشکی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه ۱۸هزار واحد طیور گوشت در سطح کشور فعال هستند گفت: هم‌اکنون جمعیت طیور گوشتی کشور ۶۸۰میلیون قطعه و میزان سرمایه‌گذاری در بخش گوشت مرغ و تخم‌مرغ در سال‌جاری ۲۹۸هزار میلیارد ریال است.