رشت- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان، از اجرایی شدن تمام مصوبات سفر رییس‌جمهوری و هیات دولت به این استان در بخش مخابرات خبر داد. وی افزود: شرکت مخابرات استان گیلان به عنوان اولین دستگاه اجرایی در پنج ماه گذشته نه تنها تمامی تعهدات خود در این بخش را اجرا کرد بلکه در برخی موارد حتی بیش از تعهدات خویش عمل کرد.

نعمتی گفت: به عنوان مثال در بخش واگذاری تلفن ثابت به جای واگذاری ۶۰هزار تلفن‌ ثابت، ۶۰هزار و ۹۲۲ واگذاری انجام شد و در بخش ارتباط تلفن روستایی به جای ۴۰مورد، ۶۳ مورد اجرا شد.

وی افزود: همچنین در این مدت ۲۰۰کیلومتر خطوط فیبر نوری، ساخت سیستم دیتا در ۱۸ شهر و واگذاری ۱۴۰هزار سیم‌کارت تلفن‌همراه از سوی مخابرات این استان انجام شد.

همچنین ضریب نفوذ تلفن‌همراه از ۱۰/۱۹درصد در سال ۸۴ به ۳۹/۲۶درصد رسید و ضریب نفوذ تلفن ثابت از ۷۰/۲۴درصد به ۱۷/۳۲درصد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان افزود: در آینده‌ای نزدیک ایجاد امکان پرداخت اینترنتی قبوض از خودپردازها، اجرای طرح اعلام بدهی به صورت تلفنی در شهرستان‌ها و افزایش تعامل با دانشگاه‌ها و رسیدن به آمار یک‌میلیون و ۲۰۰هزار شماره تلفن ثابت براساس چشم‌انداز ۲۰ساله در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین به‌روزرسانی ۴۶۰ مرکز تلفن روستایی و ایجاد ارتباط برای ۴۵۰ روستایی فاقد ارتباط استان از دیگر طرح‌های مخابرات گیلان است.

نعمتی با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته برای ایجاد تعامل بیشتر با دانشگاه‌ها و بهره‌گیری دانش روز به خدمات مخابرات گیلان به دانشگاه‌های موجود پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه در‌حال‌حاضر اکثر دانشگاه‌های استان مجهز به فیبر نوری و اینترنت پرسرعت هستند.

وی ادامه داد: در‌حال‌حاضر در گیلان بیش از ۱۱هزار کیلومتر فیبر نوری وجود دارد که با توجه به محدود شدن گیلان از یک سمت به دلیل وجود دریا ضمن ارتباط با سه مسیر بابل، قزوین، اردبیل و وجود خطوط رادیویی به موازات فیبر نوری نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری در این

بخش است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان در ادامه با اشاره به مهمان‌پذیر بودن استان در برخی فصول خواستار افزایش اعتبار به منظور ساخت تجهیزات گسترش ضریب نفوذ تلفن‌همراه در استان شد.