اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد: در آخرین روز از هفته دولت ۲۴ ایستگاه BTS تلفن‌همراه در نقاط مختلف شهر اراک راه‌اندازی شد. براساس این گزارش، همزمان با تاسیس این مراکز با جایگزینی ۲۳هزار و ۵۳۲شماره مراکز سوئیچ شهری و روستایی در شهرستان اراک و ۱۲ روستای تابع این شهرستان، توسعه شبکه مخابراتی اراک با ۲۹هزار و ۲۶۰ شماره آغاز شد. مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی با اشاره به بهره‌برداری از ۴۴ طرح مخابراتی در هفته دولت هزینه اختصاص یافته برای این طرح‌ها را بالغ بر ۷۵هزار و ۸۴۳میلیون ریال عنوان کرد.

رضوانی همچنین از تاسیس و توسعه ایستگاه‌های رادیویی پرظرفیت در ۸ نقطه شهری و روستایی در این هفته خبر داد.

بهره‌برداری از ۴۰ طرح منابع طبیعی

۴۰ طرح منابع طبیعی نیز در استان مرکزی طی این هفته افتتاح شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی در این باره‌گفت: این طرح‌ها با هدف حفظ آب و خاک و پوشش گیاهی، افزایش تولید علوفه و جذب آب در سفره‌های زیرزمینی در ۲۷ روستا و حوزه شهری به بهره‌برداری رسیده است.وی اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها را حدود ۲میلیارد و ۱۹۵میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با بهره‌‌برداری از این طرح‌ها بیش از ۲۲هزار و ۱۹۲ نفر در این مناطق از منافع طرح‌ها برخوردار شده و برای ۳۰هزار و ۶۵۵ نفر نیز ایجاد اشتغال شده است.

افتتاح چهار طرح آبرسانی

همچنین همزمان با ایام گرامیداشت هفته دولت، بهره‌برداری از ۴طرح آبرسانی در شهرهای استان مرکزی آغاز شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اعتبار هزینه شده برای اجرایی شدن این طرح‌ها را ۱۱میلیارد و ۵۰میلیون ریال عنوان کرد. شعبانی این طرح‌ها را شامل تاسیس یک باب مخزن آب با ظرفیت ۲هزار مترمکعب، حفره و تجهیز ۱۲ حلقه چاه با آب دهی ۳۴۷لیتر در ثانیه، اجرای ۸هزار و ۲۵۰متر خط انتقال آب، ساخت سه‌هزار و ۵۵۰متر خط انتقال برق و یک باب ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت انتقال ۵۰لیتر در ثانیه عنوان کرد.

توسعه شبکه گازرسانی روستایی

همزمان با هفته دولت همچنین بهره‌برداری از ۶طرح گازرسانی روستایی در شهرستان اراک آغاز شد. رییس اجرای طرح‌های گاز استان مرکزی با اشاره به اینکه هزینه‌های اجرای این طرح‌ها از منابع داخلی شرکت‌ گاز استان تهیه شده است، گفت: هزینه تامین کالا و اجرای این ۶طرح، ۱۳میلیارد و ۵۱۰میلیون ریال شده است. غلامرضا مشایخی گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها و جایگزینی این سوخت به جای دیگر سوخت‌ها سالانه یک‌میلیون و ۶۰۰هزار لیتر در مصرف فرآورده‌های نفتی صرفه‌جویی اقتصادی خواهد شد.