خط پروازی آبادان به جده برقرار شد

مدیرعامل منطقه آزاد اروند از راه‌اندازی خط پروازی بین آبادان و جده عربستان خبر داد. محمد رمضان احمدی، با اعلام خبر فوق افزود: این پرواز به شکل روزانه و یا یک روز در میان از فرودگاه آبادان به کشور عربستان انجام می‌شود که براساس بررسی‌ها بیش از ۹۵درصد مسافران آن از کشور عراق هستند که درآمد ترانزیت مسافر را رشد می‌دهد.

وی، درباره آخرین وضعیت فرودگاه آبادان گفت: سازمان منطقه آزاد اروند اخیرا درباره طرح تجاری فرودگاه آبادان با سرمایه‌گذاری فرودگاه لوفت هانزای آلمان مذاکراتی انجام داده و با شریک ایرانی این فرودگاه قراردادی را برای توسعه فرودگاه به انجام رسانده است که در مرحله انعقاد و امضا قرارداد است.

احمدی در ادامه از راه‌اندازی سایت بازرگانی در منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود: در این سایت خدمات مورد نیاز بازرگانی برای صادرات و واردات پیش‌بینی شده است که در حال انجام است و در کنار آن نیز کریدوری برای آمد وشد زائران ایرانی و نصب ایکس ری برای مسافران پیش‌بینی شده است.

وی همچنین به آغاز طرح سه‌میلیارد تومانی ساخت بزرگراه شلمچه با هدف تسهیل در رفت و آمد زائران عتبات عالیات و نیز ترانزیت اشاره کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد اروند همچنین ساخت چند بارانداز و تکمیل خدمات بندری، ایجاد تسهیل در افزایش مبادلات ایران و عراق و ارائه خدمات تجاری به صادرکنندگان کالا را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند مشکل اصلی این منطقه را لایروبی اروندرود دانست و گفت: متاسفانه با توجه به غرق کشتی‌ها در زمان جنگ تردد کشتی‌ها در اروند با مشکلاتی مواجه شده است.

وی به راه‌اندازی سایت صنعتی منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های آب، برق، فاضلاب صنعتی و شهری در سایت صنعتی در حال سرمایه‌گذاری است تا فضای برای جذب سرمایه‌گذاران آماده شود.

احمدی در ادامه از انجام مذاکرات ساخت پالایشگاه ۳۰۰‌هزار بشکه در روز با سرمایه‌گذاران لبنانی خبر داد و عنوان کرد: تا سه ماه آینده بسیاری از اقدامات و تلاش‌های منطقه آزاد اروند به نتایج مطلوبی خواهد رسید چرا که با توجه به ویژگی‌های منطقه آزاد اروند به لحاظ تولید فولاد، صنایع جانبی، خاک حاصل‌خیز و نیروی انسانی مطلوب امیدواری نسبت به ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند همچنین از آغاز به کار ایجاد زیرساخت‌های گردشگری این منطقه خبر داد و گفت: ساخت هتل هفت ستاره، مجموعه تجاری، تفریحی و سایر موارد در سایت گردشگری در حال ساخت است.

به اعتقاد وی مهم‌تر از تاسیس طرح‌ها، تعجیل در سرمایه‌گذاری، تعریف فرصت‌ها، مهیا کردن منطقه آزاد برای جذب آنها و نیز مشخص بودن محدوده منطقه آزاد است که باید سریعتر تعیین تکلیف شود.