معاون معدنی سازمان صنایع و معادن استان زنجان، از صدور گواهی کشف معدن طلای گرمابی برای اولین بار در این استان خبر داد. به گزارش «ایرنا»، کمال‌الدین برمک گفت: این گواهی برای محدوده اکتشافی «توزلار» در شمالغرب شهرستان ماهنشان صادر شده است.

وی افزود: محدوده اکتشافی طلای توزلار توسط بخش‌خصوصی در سال ۷۷ شناسایی و نسبت به ثبت آن اقدام شد. به‌گفته وی، عملیات اکتشاف مقدماتی معدن با نظارت کارشناسان سازمان صنایع استان زنجان و در قالب تهیه نقشه‌های زمین شناسی، معدنی و نمونه‌برداری‌های سیستماتیک آغاز شد.

برمک، نتیجه حفاری‌های نیمه‌عمیق در این معدن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کشف ۱۰رگه سیلیسی حاوی طلا با عیار متوسط دو گرم در تن با ذخیره قطعی ۹۰۰هزار تن کانسنگ طلا «حاوی یک‌هزار و ۸۰۰کیلوگرم فلز طلا» از نتایج مطالعات و حفاری‌ها بوده است.

معاون سازمان صنایع و معادن استان زنجان، ساخت واحد فرآوری و استحصال فلز طلا در منطقه و اجرای عملیات اکتشاف تکمیلی را ضروری دانست.

وی، با تاکید بر اینکه هیچ کار اجرایی و تحقیقی بدون همکاری، همیاری و همفکری مسوولان و دست‌اندرکاران به‌ثمر نخواهد نشست، نسبت به‌بهره‌برداری از معدن طلای ماهنشان در آینده‌ نزدیک ابراز امیدواری کرد.