30درصد از تردد جاده‌ای در چهارمحال به خودروهای سنگین اختصاص دارد

شهرکرد- خبرنگار دنیای اقتصاد: روزانه ۵۰هزار دستگاه انواع وسایط نقلیه در جاده‌های استان چهارمحال و بختیاری تردد می‌کند که ۳۰درصد از این حمل‌ونقل مربوط به حمل‌ونقل سنگین و ترانزیتی است. سیف‌ا... کریمی، مدیرکل راه و ترابری چهارمحال و بختیاری، با بیان این مطلب و با اشاره به ایجاد ظرفیت‌های جدید صنعتی در این استان همچون ۲ واحد پتروشیمی، فولاد ۸۰۰هزار تنی، کارخانه سیمان شهر کرد، سد کارون ۴ و سدهای برقابی و دیگر واحدهای صنعتی بزرگ، توسعه راه‌های استان چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست.

وی چهار خطه کردن محور لردگان- بروجن- شهر کرد را مهم‌ترین محور اساسی استان دانست و گفت: ‌این محور ۱۵۰ کیلومتر طول دارد که امسال ۶میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شده است.

به گفته وی طرح ساخت تونل گردنه رخ در مسیر شهرکرد به اصفهان به طول یک‌هزار و ۳۰۰ متر با ۵۴درصد پیشرفت فیزیکی نیز به ۴۵میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون ۴۰میلیارد ریال در آن هزینه شده و در صورت تخصیص اعتبار تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و ترابری استان از اختصاص ۱۶۰میلیارد ریال اعتبار برای محور ۴۵ کیلومتری منچ- بیدله در مسیر استان چهارمحال و بختیاری به خوزستان خبر داد و گفت: قطعه دوم محور منچ- بیدله از دهدر تا کارون ۴ به طول ۲۰ کیلومتر در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

کریمی یادآور شد: سال گذشته نیز مبلغ ۹۰میلیارد ریال اعتبار برای طرح منچ- بیدله اختصاص یافته است.

به گفته وی برای اجرای طرح چهار خطه کردن محور شهرکرد- باغ بهاداران در مسیر شهرکرد- اصفهان ۷۰میلیارد اعتبار مورد نیاز است که امسال ۵/۱میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت و روکش این جاده اختصاص یافته است. کریمی اظهار کرد: طرح چهار خطه کردن محور شهرکرد- سامان- تیران در مسیر شهرکرد- اصفهان نیز در دو قطعه اجرا می‌شود که اعتبار مورد نیاز آن ۹۰میلیارد ریال است و امسال مبلغ ۵میلیارد ریال به آن اختصاص یافته است.

براساس این گزارش استان چهارمحال و بختیاری دارای ۶ شهرستان و بیش از ۴هزار کیلومتر محور ارتباطی است.