دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: با امضای تفاهم‌نامه با وزارت‌ بهداشت، تولید داروهای نوترکیب و چهار ماده اولیه دارویی در دستور کار مرکز رشد دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز قرار گرفت.
رییس مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه تولید داروهای نوترکیب (مونوکرونال) در دستور کار مرکز قرار دارد، از امضای موافقت‌نامه‌ با وزارتخانه برای ایجاد زیرساخت‌های تولید داروهای نوترکیب از قبیل اتاق تمیز (clean room) در این مرکز خبرداد. دکتر علی‌اصغر همتی اظهار کرد: در حال حاضر فضایی به مساحت چهار هزار مترمربع مشتمل بر چهار سوله، برای طرح‌های موجود و آینده مرکز رشد، در اختیار این مرکز قرار گرفته‌‌است. وی ادامه‌داد: توافقاتی با وزارتخانه در قالب عقد قرارداد انجام شده‌است که مواد اولیه‌ دارویی از قبیل لیدوکائین، نیفدیپین، هیدروکسی اوره و ژلاتین در این مرکز طراحی و تولید شود. رییس مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به رایزنی‌ها و مکاتبات انجام‌شده با وزارت بهداشت در خصوص ساخت داروهای نوترکیب گفت: این داروها جزو داروهای گران‌قیمت محسوب می‌شوند و در حال حاضر تولید آنها در دانشگاه قطعی شده ‌است؛ با انعقاد این تفاهم‌نامه و همکاری وزارتخانه در تامین اعتبار، مقدمات جهت راه‌اندازی این کارگاه انجام شده‌ و طی یک تا ۲ سال آینده تجهیزات لازم فراهم و تولید حداقل یکی از داروهای نوترکیب در دانشگاه امکان‌پذیر می‌شود.
همتی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های تهیه داروهای نوترکیب، تکنیک‌های بسیار پیچیده‌ای دارد، افزود: جهت ایجاد اتاق تمیز و تجهیزات مربوط به تولید داروهای نوترکیب به اعتباری بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال نیاز است که در این زمینه توافقاتی با وزارتخانه جهت تامین بخشی از اعتبارات انجام شده‌است.