دنیای اقتصاد - اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: فرماندار شهرستان گرمی گفت: بزرگ‌ترین کارخانه شیرآلات شمال‌غرب در گرمی باید از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شود.
محمود علایی در دیدار از چندین طرح گازرسانی واحدهای تولیدی و صنعتی در گرمی اظهار کرد: کارخانه شیرآلات بهداشتی و صنعتی قهرمان گرمی باید از نعمت گاز بهره‌مند شود، چرا که فعالیت این مجموعه در بخش‌های مختلف منوط به تکمیل ظرفیت‌های خوب گازرسانی و تلاش برای انتقال گاز و راه‌اندازی این مجموعه است.
وی با بیان اینکه از محل اعتبارات استانی و شهرستانی سه میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های گازرسانی گرمی اختصاص یافته است، تصریح کرد: بخشی از این اعتبارات از محل اعتبارات ملی برای بهره‌مندی ساکنان مناطق دورافتاده تامین می‌شود.
این مسوول‌ اهمیت راه‌اندازی این کارخانه را یادآور شد و گفت: با تکمیل این کارخانه فرصت اشتغال سه هزار نفری در گرمی فراهم می‌آید.
وی اضافه کرد: با پیگیری و تلاش مستمر سعی داریم گازرسانی به این مجموعه در اولویت جدی و اساسی قرار گیرد.
فرماندار گرمی از اهمیت اجرای خط انتقال برای این کارخانه و لوله‌گذاری به مسافت ۲۰۰ متر را یادآور شد و بیان کرد: خط انتقال گاز کارخانه بیش از ۱۰ کیلومتر امتداد خواهد داشت.
علایی یادآور شد: ‌در مسیر خط انتقال به یقین روستاهای واقع در این محدوده نیز از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، به طوری که گاز این کارخانه از ایستگاه برزند تهیه می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز گفت: در حال حاضر بیش از ۳۲۴ هزار مشترک در استان اردبیل از نعمت گاز بهره‌مند هستند.