کرمانشاه در مسیر تبدیل به اولین شهر الکترونیک
دنیای‌اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه از افزایش تعداد پورت‌های دیتای استان در سال جاری به 78 هزار و 312 پورت خبر داد و گفت: هم اکنون 48 هزار و 312 پورت منصوبه وجود دارد که با نصب 30هزار پورت دیگر به 78 هزار و 312 پورت افزایش می‌یابد.
شهاب لطفعلی در مراسم اهدای جوایز برندگان این شرکت گفت: اخیرا پیامک‌ها یا تماس‌هایی با مشترکان همراه اول مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی‌های این شرکت و دریافت هزینه از مشترکان داده می‌شود؛ اما مشترکان آگاه باشند که روند ارتباط شرکت مخابرات با مشترکانش این‌گونه نبوده و در واقع مزاحمتی را برای آنان ایجاد نمی‌کند.وی فروش تلفنی سیم‌کارت با قیمتی بالاتر از تعرفه یا دریافت هزینه برای اهدای جایزه به مشترک و هم چنین دریافت اطلاعات بانکی و... از مشترکان را از جمله این کلاهبرداری‌ها عنوان کرد و به مشترکان هشدار داد که مخابرات هیچ‌گاه برای فروش سیم‌کارت به مشترکان زنگ نمی‌زند و این اتفاق تنها از طریق دفاتر فروش خواهد افتاد.مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را از مهم‌ترین نکات رشد هر کشور دانست و گفت: تقویت این بخش باعث تقویت بخش‌های اقتصادی و همچنین کاهش هزینه‌ها و مانع از اتلاف وقت خواهد شد.
لطفعلی تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های الکترونیکی هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرده و باعث هدررفت هزینه‌ها و اتلاف وقت خواهد شد که با تقویت این بخش این مشکلات رفع می‌شود و شاهد رشد و ارتقا در این زمینه هستیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه گفت: شرکت مخابرات تمام زیرساخت‌های مورد نیاز تبدیل شهر کرمانشاه به شهری الکترونیک را فراهم و تامین خواهد کرد و در واقع می‌توان گفت که کرمانشاه هم اکنون در مسیر تبدیل شدن به شهر الکترونیک است و امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق محقق شود.
لطفعلی خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات تمام زیرساخت‌های مورد نیاز تبدیل شهر کرمانشاه به شهری الکترونیک را فراهم کرده و اگر پس از حصول این امکانات مردم برای انجام امور خود حضور فیزیکی داشته باشند، دیگر به عهده ما نخواهد بود.
لطفعلی تعداد شماره‌های فعال تلفن ثابت در استان را ۵۴۳ هزار و ۷۴۴ شماره عنوان کرد.
وی با اشاره به گستردگی شبکه تلفن همراه در استان کرمانشاه گفت: هم اکنون افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان کرمانشاه رقمی مناسب را نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به گستردگی شبکه ارتباطات در روستاها نیز گفت: هم اکنون تعداد روستاهای دارای ارتباطی استان به ۲ هزار و ۳۷۲ روستا افزایش یافته است.وی همچنین از نصب و راه‌اندازی ۴۲ سیستم انتقال راه دور خبر داد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه به تشریح برنامه‌های پیش روی این شرکت در سال جاری پرداخت و گفت: پیش‌بینی می‌شود شرکت مخابرات در سال جاری ۳۰ هزار پورت دیتای جدید نصب و راه‌اندازی کند.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۴۸ هزار و ۳۱۲ پورت منصوبه دیتا در استان وجود دارد که با راه‌اندازی ۳۰ هزار پورت تعداد آنها به ۷۸ هزار و ۳۱۲ پورت خواهد رسید.
لطفعلی، نوسازی و تجهیز شبکه موبایل شهرستان کرمانشاه و افزایش ۲۰۰ سایت جدید در سطح استان را از دیگر برنامه‌های شرکت مخابرات در سال جاری عنوان کرد.
وی افزود: هم اکنون ۹۶ سایت آن راه‌اندازی و مابقی تکمیل و تجهیزخواهند شد.
لطفعلی تصریح کرد: از ۹۶ سایت جدید ۴۰ سایت آن مربوط به شهر کرمانشاه و ۵۶ سایت دیگر مربوط به سایر نقاط استان است.وی افزود: در سال ۹۱ شرکت مخابرات در نصب پورت‌های مخابراتی ۲۰۰ درصد رشد داشته و این به معنای تقویت زیرساخت هاست.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه از ۱۰ میلیارد تومان مطالبه این شرکت از مشترکان تلفن خبرداد و گفت: مخابرات در مقابله و برخورد با این مشترکان که اقدام به پرداخت هزینه‌های خود نمی‌کنند، اقدام به ایجاد یک سرویس میاندوره کرده و در صورت عدم پرداخت قبض از سوی مشترکان بدسابقه تلفن ثابت تلفن آنها قطع خواهد شد.
وی در ادامه به ارائه سیم‌کارت‌های روستایی با عنوان مهر اشاره کرد و گفت: این سیم‌کارت‌ها با هزینه‌ای بالغ بر دو هزار ریال و تنها در دفاتر روستایی به فروش می‌رسد.
در این مراسم، قرعه‌کشی تعیین برندگان جشنواره فروش ADSL شرکت مخابرات استان کرمانشاه برگزار شد.