دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی‌مقدم: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد مالیاتی راهی برای معالجه اقتصاد نفتی است، افزود: در سه سال اخیر تکالیف مالیاتی استان اصفهان افزایش یافته است.
حمید رضا فولادگر افزود: اصفهان در میان ۳۱ استان کشور، از نظر درآمد مالیاتی رتبه دوم، درآمد سرانه رتبه چهارم، سرانه بودجه جاری رتبه ۲۸ و از نظر سرانه بودجه عمرانی رتبه ۲۹ قرار دارد.
وی گفت: بودجه عمرانی استان اصفهان در سال ۹۲ سه هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که این میزان بودجه با توجه به درآمد مالیاتی و درآمد سرانه استان رقم پایینی است.
وی میزان اعتبار طرح قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران را ۲۳۰ میلیارد ریال بیان و اظهار کرد: ۸۰‌میلیارد ریال از محل فروش اوراق مشارکت نیز به این پروژه اختصاص داده شده است.
وی همچنین با بیان اینکه میزان اعتبار تخصیص داده شده برای قطار شهری اصفهان یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال است، افزود: ۸۰ میلیارد ریال نیز از محل فروش اوراق مشارکت به اعتبارات آن اضافه شده است و شهرداری اصفهان همچنین می‌تواند از طریق فاینانس و منابع صندوق توسعه ملی به آن سرعت بخشد.
فولادگر میزان اعتبار قطار شهری اصفهان به بهارستان و علامه مجلسی را ۳۲۸ میلیارد ریال بودجه دولتی و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل فروش اوراق مشارکت عنوان کرد.
وی همچنین میزان اعتبار تخصیص یافته برای آبرسانی به فلات مرکزی را نیز ۱۳۷ میلیارد ریال بودجه دولتی و ۳۶۸ میلیارد ریال از محل فروش اوراق مشارکت عنوان کرد.
وی در خصوص مساله‌ آب در استان اصفهان اظهار کرد: کشاورزان خواستار تداوم جریان آب تا ۱۰ روز دیگر در زاینده‌رود بوده و معتقدند با بسته شدن آب زاینده رود آبیاری‌های انجام شده بی نتیجه می‌ماند.
وی همچنین درباره اخبار منتشر شده از سوی برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها مبنی بر جیره‌بندی آب شرب اصفهان تاکید کرد: جیره‌بندی نیز هیچ اثر مثبتی برای مردم ندارد، زیرا حتی با ذخیره کردن آن میزان زیادی از آب هدر می‌رود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به آخرین وضعیت بازنشستگان صندوق فولاد کشور اشاره کرد و گفت: مجلس در قانون بودجه سال ۹۲ عنوان کرده که با توافق وزرای صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت مکلف است صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد را با کلیه وظایف، اموال، دارایی‌ها، سهام، امتیازات، موجودی و کلیه تعهدات اعم از مطالبات باقی مانده بازنشستگان و سایر حقوق کارکنان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل کند.
فولادگر افزود: بر این اساس به میزان بدهی‌های کسری صندوق یاد شده، اموال، حقوق مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های وابسته به صورت کلی یا سهام با تایید وزیر مربوطه به صندوق بازنشستگی فولاد منتقل شود. هزینه‌ای که باید از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به صندوق فولاد منتقل شود نیز ۱۲۵ هزار میلیارد ریال با کلیه معوقات بازنشستگان و حکم‌های جدید می‌باشد.
وی از رییس‌جمهوری منتخب خواستار شد نیروهای اصفهانی با تجربه را در دولت جدید به کار گیرد و از کسانی استفاده کند که قادر به سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی باشند که این مستلزم حضور مدیران قوی است.