یادگار احمدی‌نژاد برای 2میلیون خانوار
فرید قدیری دبیر گروه مسکن رییس‌جمهور به 4سال حمایت مالی بی‌چون‌وچرا از «مسکن‌مهر» قناعت نکرده و در روزهای آخر ریاستش بر دولت، علاوه بر پاک‌کردن خط‌قرمزی که خود برای این طرح ترسیم کرده بود، بار مالی طرح را برای بانک‌مرکزی حداقل به اندازه 1500 میلیارد تومان اضافه کرد.
گفته‌ می‌شود، برخی از وزرای دولت دهم آرزوی رفتاری را داشتندکه احمدی‌نژاد با نیکزاد داشت. در این مدت تقریبا همه آنچه وزیر مسکن برای پروژه‌های مسکن‌مهر تصمیم می‌گرفت، بلافاصله با دستور شخص رییس‌جمهور در کابینه به تصویب می‌رسد و در حقیقت احمدی‌نژاد با هموارکردن مسیر تامین مسکن کم‌درآمدها به عنوان یک نیاز حیاتی خانوارها، به دنبال مقبولیت دولت بود.
پرداخت ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به «مسکن‌مهر» و اختصاص زمین دولتی، رویای بخش‌هایی همچون صنعت و تولید است که در این سال‌ها به‌خاطر تزریق‌های بی‌اندازه به مسکن‌مهر، از آن محروم بودند. و حالا؛ صدور اجازه خرید و فروش مسکن‌مهر به مردم و افزایش سقف وام مسکن‌مهر از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان. دولت که با خرید و فروش واحدها به‌خاطر تحریک جنبه‌ سوداگری به شدت مخالف بود، در هفته گذشته مصوبه‌ای برای حذف این خط‌قرمز ابلاغ کرد که به‌واسطه آن صاحبان مسکن‌مهر می‌توانند همچون بقیه صاحبان انواع ملک، آپارتمان خود را به شخص دیگری واگذار کنند. این تصمیم که شاید آخرین مصوبه خوش رنگ‌ولعاب برای ۲ میلیون خانوار ساکن مسکن‌مهر خواهد بود، ارزش‌افزوده حداقل ۱۰۰درصدی این واحدها را یک‌راست روانه جیب صاحبانش می‌کند. مسکن‌مهر با قیمت دولتی مترمربعی ۵۰۰ هزار تومان، امروز حداقل مترمربعی ۵/۱ میلیون تومان ارزش پیدا کرده است که با آزادشدن خریدوفروش آن، باز هم دارای ارزش‌ بیشتری خواهد شد