دنیای اقتصاد - ارومیه - امیررضا علیار: معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار خوی از راه‌اندازی اولین شهرک خصوصی مبل در این شهرستان خبر داد.
غلامحسین عماری در جلسه هماهنگی برنامه‌ریزی ایجاد شهرک تخصصی و نمایشگاهی مبل از برنامه ریزی برای ایجاد شهرک غیر‌دولتی تولید انواع مبل در خوی افزود: این مجموعه می‌تواند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین طرح‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری در خوی و اولین شهرک غیر‌دولتی در استان تبدیل شود.
وی با اعلام اینکه هم اکنون ۱۵۰ کارگاه بزرگ و کوچک در خوی در حال تولید انواع مبل بوده و به کشورهایی مثل تاجیکستان، بلغارستان، عراق و... صادرات دارند، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر کارخانه‌های تولید مبل در خوی از گسترش کمی و کیفی برخوردار بوده و مبل‌های تولیدی به سایر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود که خوی را به مرکزی برای تولید مبل در کشور تبدیل کرده است.
فرماندار خوی با اعلام اینکه هم اکنون خوی در تولید مبل به یک قطب صنعتی تبدیل و با توجه به کیفیت مطلوب آن در بازارهای داخلی و خارجی حضور فعال دارد، اعلام کرد: همه مراحل ساخت مواد اولیه مبل اعم از پارچه، اسفنج، چوب چندلایه، نئوپان و اجزا و قطعات در خوی تولید و با رسیدن به خودکفایی، با قیمت مناسب و در اسرع وقت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند.