دنیای‌اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: شهردار مشهد- سیدمحمد پژمان- در آخرین نشست مطبوعاتی خود گفت: در این دوره مدیریت برای تامین مصالح مردم، عزت و احترام شهروندان تلاش کرده‌ایم و هیچ‌گاه مصلحت شهر را به مصالح مردم ترجیح نداده و تلاش کردیم تا مردم احساس خوشی از زندگی در این شهر داشته باشند.
وی ایجاد چتر حمایتی برای ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری در این کلان شهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: تحولات مشهد در مقیاس بین‌المللی تعریف و انجام شده است و انتصابات ما در این مدت در شهرداری با نگاه بر شایسته‌سالاری، تجربه، تخصص و شایستگی‌های فردی و اخلاقی بود و امروز نیروی انسانی شهرداری مشهد یک سرمایه بزرگ برای شهر و کشور است.
وی با اشاره به توسعه متوازن شهر گفت: شهر را به دور از تبعیض و نگاه طبقاتی و تقسیم شهروندان به درجه یک و درجه ۲ و با عنایت به مناطق کم برخوردار اداره کرده و همواره خواسته‌های مردم و تمایلات آنها را مدنظر داشته‌ایم.
وی ادامه داد: مشهد تابلو و ویترین نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید به گونه‌ای در آن کار می‌کردیم که هرکس وارد می‌شود احساس کند که این جا شاهد تحول و پیشرفت است.
پژمان از رشد شاخص‌های شهری در طول ۶ سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: شهر مشهد طی چند سال گذشته در تمام شاخص‌های شهری رشد حداقل ۵۰ درصدی داشته که بسیاری از آنها چند برابر تاریخ گذشته شهر است. وی ادامه داد: دوره فعلی شهرداری توانست تمام فعالیت‌ها و کارهای نیمه‌تمام گذشته را به اتمام برساند و امروزه کار نیمه تمامی وجود ندارد.
پژمان ادامه داد: سازمان شهرداری با توجه به اینکه در گذشته سازمانی سنتی بوده است و در حال حاضر برای برآورده کردن احتیاجات مردم و زائران نیازمند تبدیل شدن به شهری پویا، مدرن، امروزی و پرانرژی است که این مهم در دستور کار جدی مدیریت شهری مشهد طی چند سال گذشته قرار گرفته است. شهردار مشهد با اشاره به انجام اقدامات گسترده برای جذب سرمایه‌گذاران ادامه داد: در این اقدام آورده شهرداری به تنهایی ۳۰۰۰ میلیارد تومان است که استفاده از این دارایی‌ها ضریب افزایشی خواهد داشت.
وی از ایجاد بانک زمین برای شهر مشهد خبرداد و تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر مشهد نیازمند توسعه بیشتر است، بانک زمین برای این شهر ایجاد و در تمام نقاط شهر برای توسعه این بانک تلاش شده است.
شهردار مشهد با اشاره به طرح‌های جامع و تفصیلی بیان کرد: سیستم کار طرح‌ریزی شهری با عنوان طرح‌های جامع و تفصیلی در گذشته به شکل سنتی و قدیمی بوده است، اما برای اولین بار مشهد توانست نظام مطالعات از کلان به مقیاس کوچک و بالعکس را تجربه کند. وی ادامه داد: تهیه همزمان طرح جامع و تفصیلی نیز از دیگر اقدامات شهرداری طی این دوران بوده است.