دنیای اقتصاد- مشهد- زهره حسینی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان از پیشرفت قابل قبول طرح‌های مسکن مهر خراسان رضوی سخن گفت.

محمدحسن واحدی میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت 117 هزار و 400 واحد مسکن مهر استان را 78 درصد اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان از رشد 46/0 درصدی نسبت به تیرماه برخوردار بوده است، گفت: بیشترین پیشرفت فیزیکی مربوط به پروژه‌های مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر با 8/14 درصد رشد بوده است.
وی درخصوص 42 هزار واحد مسکن مهر استان که بنا بود در سفر آخر رییس‌جمهور و هیات دولت دهم به مشهد افتتاح شود، تصریح کرد: این تعداد مسکن آماده بهره‌برداری است.
وی از واریز اعتبارات استانی شرکت‌های خدمات رسان به حساب خزانه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از مجموع 104 میلیارد تومان اعتبارات یاد شده، در حال حاضر چهار میلیارد تومان آن محقق شده است.
وی در ادامه به بررسی عملکرد شرکت‌های خدمات رسان در اجرای وظایف خود در قبال پروژه‌های مسکن مهر پرداخت و گفت: 49 کیلومتر از شبکه آبرسانی به واحدهای مسکونی اصلاح و 99 کیلومتر خط انتقال آب نیز اجرا شده است.
واحدی ادامه داد: از شرکت برق برای 48 هزار و 948 واحد، انشعاب خریداری شده است که از این تعداد بیش از 26 هزار واحد مربوط به گلبهار است.
واحدی با اشاره به قرارداشتن 52 هزار و 123 واحد در طرح گازرسانی ادامه داد: گازرسانی به پنج هزار واحد آغاز شده است که از این تعداد، بیش از دو هزار واحد در شهر جدید گلبهار قرار دارد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بر پیگیری ساخت سه هزار واحد مسکن مهر در شهر مشهد که مجوز آن اخذ شده است تاکید و خاطرنشان کرد: تاکنون قرارداد ساخت هزار واحد در گلشهر و سیس آباد منعقد شده است.
واحدی بر لزوم رسیدگی به مسائل زیربنایی واحدهای مسکن مهر شهرهای طرقبه، شاندیز و قرقی از سوی دفتر فنی استانداری تاکید کرد و گفت: به زودی مشکلات مربوط به گازرسانی به واحدهای مسکن مهر شاندیز با همکاری فرمانداری و شرکت گاز مرتفع خواهد شد.