دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استاندار کردستان میزان اعتبارات هزینه‌ای امسال استان را 116 میلیارد تومان اعلام کرد.
ارسلان ازهاری در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که با دستور کار بررسی اعتبارات هزینه‌ای برگزار شد با اشاره به اینکه سال گذشته میزان اعتبارات هزینه‌ای استان کردستان ۱۰۱ میلیارد تومان بود، گفت: امسال شاهد رشد ۳/۱۴ درصدی در بحث اعتبارات هزینه‌ای استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات هزینه‌ای استان در دو بخش حقوق و سایر بین دستگاه‌های اجرایی استان توزیع شده، افزود: اعتبارات بخش حقوق و دستمزد امسال دستگاه‌های اجرایی استان ۵۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است که این میزان نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد افزایش یافته است.
به گفته وی همچنین ۵۹ میلیارد تومان به بخش سایر اختصاص یافته که نسبت به میزان مصوب آن در سال گذشته ۷/۰ درصد رشد داشته است. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استاندار کردستان در ادامه میزان اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شده مربوط به عائله‌مندی، حق مسکن، حق اولاد و غیره را در استان در سال گذشته ۴۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبارات امسال ملی شده و دستگاه‌های اجرایی استان به صورت استانی مجاز به پرداخت آن نیستند.
ازهاری همچنین اضافه کرد: در بحث ضوابط اجرایی هزینه‌های مربوط به مسائل، آموزشی و بهبود و ارتقای سطح دانش امسال سقفی تعیین نشده و دستگاه‌های اجرایی در صورت وجود اعتبار لازم می‌توانند در این رابطه هزینه کنند.