دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیر مرکز بین‌المللی رشد قشم از عضویت این مرکز در اتحادیه پارک‌ها و مراکز بین‌المللی رشد دنیا، اتاق‌های بازرگانی فرانسه، ایتالیا، آلمان و انجمن دوستی ایران و برزیل و انجمن مراکز رشد دنیا خبر داد.
مطهره حسینی با بیان این مطلب افزود: از میان حدود ۱۰۰ مرکز رشد و ۴۰ پارک فناوری فعال در کشور، تنها مرکز بین‌المللی رشد قشم از عنوان بین‌المللی برخوردار است.
وی با اشاره به امکانات حمایتی این مرکز از صاحبان ایده‌های نو و دانش‌بنیان گفت: مرکز بین‌المللی رشد قشم با امکاناتی نظیر فضای استقرار شرکت‌ها با تجهیزات اداری، برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت‌های مشاوره‌ای، بازاریابی و تسهیلات مالی از صاحبان کسب و کار با مدارک دانشگاهی حمایت می‌کند.
وی گفت: در حال حاضرحدود ۴۰ شرکت در واحدهای مستقل و مشترک و مجازی در مرکز بین‌المللی رشد قشم مستقر هستند و این مرکز پیوسته آمادگی جذب و پذیرش ایده‌های برتر را دارد.
مدیر مرکز بین‌المللی رشد قشم تصریح کرد: صاحبان ایده‌های نو و دانش‌بنیان می‌توانند با حمایت‌های این مرکز ایده‌های خود را به محصول یا خدمت تبدیل کنند.
وی همچنین با اشاره به روش پذیرش صاحبان کسب و کار در مرکز بین‌المللی رشد قشم بیان کرد: ایده‌های نو در سه مرحله شامل پیش رشد به مدت ۶ ماه (قابل تمدید تا ۹ ماه)، دوره رشد به مدت ۳ سال (قابل تمدید تا ۵ سال) و در نهایت مرحله پس از رشد، در این مرکز پذیرش می‌شوند.
حسینی از قشم ولتاژ، پتروآرتمیس پایا و پارس رایان به عنوان سه شرکتی نام برد که در نمایشگاه کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، ترکیه، عراق، تاجیکستان محصولات خود را
عرضه کردند.