دنیای اقتصاد - مشهد - اعظم اعظمی: مدیر عامل سازمان مجری طرح نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: نوسازی بزرگ‌ترین بافت فرسوده کشور بدون هیچ‌گونه حمایت مالی از طرف دولت در حال انجام است و ابتدای این طرح با تراز صفر بوده است.
محسن برزویی ادامه داد: نگهداری و مرمت میراث فرهنگی بافت پیرامون حرم رضوی برعهده این سازمان است و به این منظور بیش از ۳۵ میلیارد تومان هزینه برای خریداری و حفظ و مرمت میراث‌های فرهنگی ثبت شده در بافت پیرامون حرم رضوی به ما تحمیل شده است.
وی گفت: ۹۰ درصد بناهایی که با هویت مشهد گره خورده است در منطقه ثامن مخروبه شدند و متاسفانه در این خصوص میراث فرهنگی تنها اقدام به ثبت ملی آثار فرهنگی کرده و هیچ اقدام اجرایی انجام نمی‌دهد.
برزویی سال ۷۴ را سال تصویب طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی دانست و گفت: در آن زمان تنها چهاربنا، از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی ثبت شده بود، اما در طول اجرای این طرح، بناهای بیشتری به ثبت ملی رسید به طوری که اکنون شاهد ثبت بیش از ۱۳۰ خانه به عنوان میراث فرهنگی هستیم، اما متاسفانه از سوی سازمان میراث فرهنگی هیچ هزینه‌ای به این منظور پرداخت نکرده و عمده کار بر عهده این سازمان محول شده است که تاکنون ۳۵ میلیارد تومان به شهرداری تحمیل کرده است.