دنیای اقتصاد- مشهد- زهره حسینی: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی از تحقق بیش از73 درصد از درآمدهای استان در پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.
رضا جمشیدی با بیان اینکه میزان تحقق درآمدهای استان در چهار ماه نخست امسال ۷۰ درصد بوده است، تصریح کرد: این رقم طی یک ماه به ۷۳ درصد افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد: درآمد مصوب سال گذشته استان هزار و ۳۵ میلیارد تومان بود که ۱۰۱ درصد معادل هزار و ۴۹ میلیارد تومان وصول شد.
وی افزود: این سهمیه برای سال جاری هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان مصوب شده که نسبت به سهمیه مصوب سال گذشته از ۶/۴۴ درصد رشد برخوردار بوده است.
وی اضافه کرد: از آنجا که رشد میانگین سهمیه مصوب برای استان‌های کشور ۲۹ درصد است، از این رو سهم درآمد استان از درآمد استان‌های کشور از ۵/۳ درصد در سال گذشته به ۹/۳ درصد ارتقا یافته است.
جمشیدی تصریح کرد: ترکیب درآمدهای سال ۹۲ استان بیانگر این مطلب است که ۲/۹۰ درصد معادل هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از درآمدهای استان درآمدهای مالیاتی و ۱۴۷ میلیارد تومان معادل ۸/۹ درصد غیرمالیاتی است که به ترتیب نسبت به سال گذشته ۱/۴۵ و ۳/۴۰ درصد رشد دارد.
وی افزود: به‌رغم رشد ۶/۲۸ درصدی وصول درآمدها در مدت ۵ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به دلیل پیش‌بینی رشد بالا برای درآمدهای استان، ۸/۲۶ درصد از درآمدهای مصوب در پنج ماه محقق نشده
است.
معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی افزود: تاکنون ۳/۶۹ درصد درآمدهای مالیاتی و ۳/۱۰۹ درصد درآمدهای غیرمالیاتی محقق شده که مجموع این درآمدها تحقق ۲/۷۳ درصدی درآمدهای استان را به دنبال داشته است.
در بین دستگاه‌های اجرایی نیروی انتظامی، ثبت اسناد و گمرک بیشترین سهم در وصول درآمدهای غیرمالیاتی استان را دارا بوده اند.