دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی‌مقدم: عضو کمیته گردشگری اتاق اصفهان گفت: بر‌اساس گزارش اخیر سازمان تجارت جهانی یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، 50فرصت شغلی ایجاد می‌کند.
محمدرضا لعلی در جمع اعضای کمیته گردشگری اتاق اصفهان افزود: این در حالی است که با یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری در بخش معدن ۳۷ شغل، صنایع شیمیایی ۳۳ شغل، اتومبیل‌سازی ۲۰ شغل، ارتباطات ۲۲ شغل و خدمات مالی ۲۳ شغل ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود پتانسیل کشور در بخش جذابیت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری اندکی در این بخش صورت گرفته است.
عضو کمیته گردشگری اتاق اصفهان ساخت مراکز اقامتی مناسب، سیستم حمل‌و‌نقل سریع و امن و خدمات مناسب گردشگران خارجی را از الزامات توسعه صنعت گردشگری برشمرد و گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته شهر تاریخی اصفهان حتی از ساخت یک هتل چهار ستاره محروم بوده است. لعلی هتل سازی بر اساس معیارها و استانداردهای جهانی را یکی از بخش‌های بسیار مهم گردشگری عنوان کرد و گفت: بستر گردشگری در استان اصفهان آماده است و باید شرایطی برای بهره ور ساختن آن ایجاد شود.
وی استفاده از ظرفیت 13 شهر خواهرخوانده شهر اصفهان برای تبادل گردشگر را مهم ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه هیچ درآمدی از شهرهای خواهرخوانده به اصفهان عاید نشد و تنها برگزاری همایش‌های مشترک هزینه‌بر در دستور کار قرار گرفته است.