دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، میزان تولید این شرکت تا پایان امسال به یک میلیون و 200 هزار تن می‌رسد.
مرتضی آقاجانی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر تولید ماهانه این شرکت از مرز ۹۳ هزار تن عبور کرده که نسبت به تولید ماهانه سال گذشته، افزایش دو برابری را تجربه می‌کنیم و تا پایان امسال نیز به ظرفیت اسمی ماهانه ۱۲۵ هزار تن دست پیدا می‌کنیم.
وی افزود: برای سال ۹۳ تولید ۵/۱ میلیون تن فولاد را در دستورکار قرار داده ایم که در صورت تحقق این هدف استان هرمزگان به یکی از قطب‌های اصلی تولید فولاد در کشور تبدیل خواهد شد. وی با اشاره به پذیرفته شدن شرکت فولاد هرمزگان در فرابورس، تصریح کرد: مراحل ورود و گشایش نماد این شرکت در فرابورس در حال انجام است و با تبدیل شرکت از سهامی خاص به سهامی عام و همچنین افزایش سرمایه این امر تحقق خواهد یافت.
آقاجانی با اشاره به طرح‌های توسعه ای شرکت فولاد هرمزگان افزود: ظرفیت تولید تجهیزات نصب شده موجود در این مجموعه ۵/۱میلیون تن تختال بوده که در حال حاضر به منظور افزایش ظرفیت تا سقف سه میلیون تن طرح توسعه را در دستور کار قرار داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به احداث دو کوره و ماشین ریخته‌گری جدید اشاره کرد.