دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اعلام کرد: از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حضور در اصفهان دعوت کرده‌ایم و ایشان به زودی به استان ما سفر می‌کند.
مظفر انصاری در نشست هیات امناهای شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با مدیران صنعتی این استان، با تاکید بر اینکه باید به وعده‌هایی که به صنعتگران می‌دهیم عمل کنیم، گفت: راهی به جز واگذاری برخی اختیارات کشور به استان برای حل مشکل صنایع وجود ندارد.
انصاری عنوان کرد: مساله استقرار صنایع در شعاع 50کیلومتری به رویکردی ویژه نیاز دارد؛ چراکه بعضی شهرستان‌ها تنها محدوده‌ای نزدیک به ۵۰ کیلومتر دارند.
وی به حضور مدیرانی با سابقه در واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و افزود: اصفهان در حوزه‌های مختلف صنفی و صنعتی به هم پیوستگی مطلوبی دارد.
انصاری خاطرنشان کرد: حدود ۶۰۰ نفر از افراد خرده پا در صنعت نساجی استان فعالند که لازم است با انتقال آنها به شهرک‌های صنعتی ایمنی آنها را فراهم کنیم.

خصوصی سازی به زیان دولت نیست
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در ادامه با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: متاسفانه تاکنون خصوصی سازی در بسیاری از بخش‌های کشور به اجرا درنیامده است به گونه‌ای که بسیاری از واگذاری‌ها دولتی به حساب می‌آید، این در حالی است که خصوصی سازی به زیان دولت نیست.
سید عبدالوهاب سهل آبادی از اداره کل دارایی خواست تا ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی را به نحوی به آنها اطلاع دهد.
وی خطاب به رییس شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان درخواست کرد در خلع ید زمین صنعتگران با توجه به فعالیت آنها و شرایط اقتصادی کشور، تخفیفاتی در نظر گرفته شود.
وی همچنین بار دیگر بر اهمیت زاینده‌رود برای استان اصفهان و حل مساله خشکی آن تاکید کرد.
شهرک‌های صنعتی دروازه صنعت کشور هستند
در ادامه دبیر انجمن هیات‌های امنای شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: پیش از شکل گیری شرکت شهرک‌ها، بیش از ۱۲ شهرک صنعتی در اصفهان وجود داشته است.
محمد اقارب‌پرست با اشاره به مشکلاتی که در دفترچه‌های واگذاری زمین از سوی شرکت شهرک‌ها به سرمایه گذاران وجود دارد، گفت: این دفترچه‌ها یک طرفه تنظیم شده اند و حقوق سرمایه گذار در آن رعایت نشده است و او راهی به جز قبول آن ندارد در حالی که طبق ماده ۱۹ قانون مدنی در صورت نبود رضایت در یکی از طرفین، قرارداد باطل است.
وی ادامه داد: در حالی که در این قراردادها برای سرمایه‌گذاران در صورت قصور، جریمه‌هایی در نظر گرفته شده، شرکت شهرک‌ها هیچ گونه تعهد زمانی ندارد.
دبیر انجمن هیات امناهای شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه شرکت شهرک‌ها با عناوین مختلف از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها قدرالسهم دریافت می‌کند، گفت: قانون مجلس تاکید دارد که مطالبه بهای اراضی واگذار شده به متقاضیان به قیمت روز و بیش از هزینه‌های آماده سازی و قیمت تمام شده مخالف هدف و خارج از حدود اختیارات قوه مجریه در وضع مقررات دولتی است.

نگاه برخوردار بودن به اصفهان
باید اصلاح شود
رییس شرکت شهرک‌های استان اصفهان هم در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه به استان اصفهان به عنوان استانی برخوردار نگاه می‌شود، گفت: این در حالی است که گردش مالی بعضی از استان‌ها به مراتب از اصفهان بیشتر است.
سعادت بهرامی عنوان کرد: اگر سرمایه و مالیات اصفهان در دیگر استان‌ها صرف شود، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
وی یادآور شد: قیمت زمین در بسیاری از شهرک‌های استان افزایش نداشته است، در بعضی موارد هم افزایش کمی داشته است.