دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف پور: شهردار آبادان از انجام مرحله نخست مناقصه پل روگذر خلیج فارس در این شهر خبر داد. محمود رضا شیرازی اظهار کرد: پل روگذر خلیج فارس در میدان طیب واقع می‌شود که تامین اعتبار شده و مرحله اول مناقصه آن نیز انجام شده است.
وی اضافه کرد: در بحث فضای سبز در طول ۲۵ سال گذشته ۲۱ پارک توسط شهرداری‌های گذشته احداث شده بود؛ یعنی معادل ۳/۴ مترمربع سرانه فضای سبز شهری بوده است، اما با اقدامات صورت گرفته در دو سال و نیم گذشته، این میزان به ۴۱ هکتار افزایش یافته است.
شهردار آبادان ادامه داد: سرانه فضای سبز آبادان از سال ۸۹ تاکنون ۵/۲ مترمربع افزایش یافته که این امر حاصل تلاش شبانه‌روزی مجموعه شهرداری آبادان است.
وی تصریح کرد: همچنین در مدت دو سال و نیم گذشته، سالانه ۷۰ هزار تن آسفالت توسط شهرداری تولید شده در حالی که طی ۲۵ سال گذشته سالانه ۲۸ هزار تن آسفالت در شهرستان انجام می‌شده که این رقم قابل قیاس با گذشته نیست. شیرازی با بیان اینکه در بخش ماشین‌آلات سنگین نیز۲۳ دستگاه به ۴۷ دستگاه موجود در شهرداری که عمده آنها نیاز به تعمیر داشتند، افزوده شده است، عنوان کرد: در ناوگان اتوبوسرانی نیز طرح اتوبلیت اجرایی شده است.
وی بیان کرد: احداث کارخانه پسماند شهری، احداث هشت زمین اسکیت و هشت زمین چمن نیز از دیگر اقدامات شهرداری در دو سال و نیم گذشته بوده است.
وی با اشاره به برنامه‌های آتی چهار ساله این شهرداری گفت: در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، اقدامات شهرداری طراحی شده که با همکاری شورای اسلامی شهر و به منظور ارتقای وضعیت شهری اجرایی خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: کار احداث سه زمین چمن مصنوعی نیز آغاز شده است که در مناطق شطیط، شهرک دریا و سلج شرقی و غربی قرار خواهند داشت و تا پایان آبان ماه سال‌جاری افتتاح می‌شوند.