دنیای اقتصاد- بوشهر - اصغر اقبال مجرد: در مراسمی با حضور مسوولان محلی جاده بوشهر - بندر ریگ - گناوه به عنوان شریان ارتباطی مرکز استان بوشهر به شمال این استان به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
علیرضا صفایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در این مراسم گفت: جاده بوشهر- بندر ریگ - گناوه به طول ۸۸ کیلومتر مسافت بوشهر تا شمال این استان را ۳۵ کیلومتر کاهش داده است.
صفایی افزود: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۸۹ در قالب هشت قطعه آغاز شد و با انتخاب پنج پیمانکار و سه شیفت کاری زمان اجرای طرح کاهش یافت.
وی یادآورشد: ظرفیت جاده بوشهر- گناوه - دیلم به خوزستان تردد سه هزارو ۸۰۰ وسیله نقلیه در شبانه‌روز است این درحالی است که هم اینک ۲۰ هزار خودرو از این محور ارتباطی آمد و شد می‌کنند.
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان بوشهر اضافه کرد: افزایش تردد در محور یادشده افزون بر بار ترافیکی و افزایش شمار تصادف‌ها باعث شده بود تا سالانه اعتبار هنگفتی برای نگهداری، بازسازی و روکش آسفالت آن هزینه شود.
صفایی ادامه داد: جاده ارتباطی بوشهر- بندر ریگ - گناوه با عرض ۱۱ کیلومتر و روکش آسفالت گرم و ۲۱۳ دهانه پل با بالاترین استانداردهای ایمنی ساخته شده است.
وی گفت: بهره‌برداری از این محور زمینه رونق اقتصادی صنعتی، صید و صیادی، کشاورزی و گردشگری را فراهم کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: جاده بوشهر- بندر ریگ - گناوه افزون بر کاهش بعد مسافت و پدافند غیر عامل به دلیل شبه جزیره بودن بوشهر دو سوم ترانزیت و حمل و نقل جاده ای محور ارتباطی فعلی بوشهر به خوزستان را نیز پوشش می‌دهد.
صفایی یادآورشد: همچنین بهره‌برداری از جاده بوشهر- بندر ریگ - گناوه باعث شده تخصیص اعتبار ملی برای پروژه‌های راهسازی این استان افزایش یابد.