دنیای اقتصاد-کرج-رسول باقری: در حالی که تاکنون نزدیک به 880 میلیارد ریال اعتبار در بخش‌های آب و فاضلاب مسکن مهر استان البرز صرف شده است، 29 هزار واحد از نعمت آب آشامیدنی و 26 هزار و 500 واحد از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند شده‌اند.
مهندس حسین نوری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با اعلام این خبر اظهار کرد: در حالی که تاکنون ۸۸۰ میلیارد ریال برای خدمات آب و فاضلاب نزدیک به ۸۰ هزار واحد مسکن مهر استان البرز هزینه شده است، تکمیل خدمات آب و فاضلاب به این طرح در این استان به ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
وی تامین اعتبارات مسکن مهر را توسط سه بخش، به صورت مساوی عنوان کرد و گفت: این سه بخش شامل اعتبارات دولتی، استانی و خود شرکت آبفا است که سهم آبفا در نهایت از آورده‌ها و پرداخت‌های متقاضیان تامین می‌شود.
مهندس نوری اذعان کرد: میزان پرداخت سهم دولت کامل شده است، اما از سهم استانداری تاکنون ۸ درصد پرداخت شده است.
مدیرعامل آبفای استان البرز در ادامه گفت‌: در بخش آبرسانی به طرح‌های مسکن مهر در شهرهای ماهدشت، شهر جدید هشتگرد، شهرک ابریشم چهارباغ، اشتهارد و نظرآباد در مجموع نیاز به تامین ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه آب است که تاکنون ۴۱۵ لیتر در ثانیه معادل ۴۱ درصد از منابع زیرزمینی (چاه‌ها) تامین شده است. در بخش لوله گذاری خط انتقال آب نیز از مجموع ۹۷ کیلومتر تاکنون ۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری و در شبکه توزیع آب از ۱۴۹ کیلومتر ۵/۹۲ کیلومتر اجرا شده است.