دنیای اقتصاد - بندرعباس: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیات همراه در سفر یکروزه خود به هرمزگان از مراحل پایانی ساخت فاز نخست بندرگاه چندمنظوره نخل ناخدا و همچنین ساختمان در دست احداث بزرگ‌ترین ترمینال مسافری دریایی کشور در ساحل بندرعباس دیدن کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، بندرگاه چندمنظوره نخل ناخدا حدفاصل دو دهکده ساحلی و دهکده گردشگری در ساحل شرقی شهر بندرعباس واقع شده و قرار است پس از اتمام دو فاز تعریف شده برای ساخت این بندرگاه، در آینده علاوه بر پشتیبانی از گردشگری جزیره هرمز به دو مجموعه ساحلی منطقه شرق بندرعباس نیز خدمات رسانی کند. ساخت فاز اول این بندرگاه اوایل سال 91 شروع شده و در حال حاضر پس از مدت یک سال و نیم، بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پس از بهره‌برداری از فاز نخست این بندرگاه نخلی شکل که کاربری مسافری دارد، فاصله دریایی بندرعباس تا جزیره هرمز از 20 کیلومتر به 13کیلومتر کاهش می‌یابد.
بندرگاه چندمنظوره نخل ناخدا علاوه بر فعالیت در زمینه مسافری و تفریحی، به رونق اقتصادی منطقه و سهولت جابه‌جایی کالاهای تجاری و مایحتاج مردم جزیره هرمز کمک شایانی خواهد کرد. طول اسکله این بندر، حدود ۴۵۰۰ متر است که شامل جاده دسترسی و حوضچه پهلوگیری شناور می‌باشد؛ همچنین برای اراضی پشتیبانی این بندرگاه، ۲۵هکتار پسکرانه نیز پیش‌بینی شده است.
معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیات همراه در ادامه برنامه بازدید نیم روزه خود از پروژه‌های بندری هرمزگان، از مراحل پایانی احداث ترمینال مسافری در دست احداث بندر شهید حقانی به عنوان بزرگ‌ترین بندر مسافری کشور نیز دیدن کرد.