دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: مدیر برنامه‌‌ریزی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: به منظور بسترسازی برای افزایش جذب سرمایه‌گذار فراخوان جذب مدیران طرح سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.
محمد رضا کلایی با اعلام این خبر افزود:به منظور شفاف‌سازی فرآیندها و استفاده همه ذی‌نفعان از فرصت‌های برابر، براساس طرح جدیدی که در شورای شهر مصوب شد، سامانه‌ای به نام سامانه سرمایه‌گذاری و مشارکت طراحی شده که ذیل پرتال اصلی شهرداری مشهد است.وی ادامه داد: سرمایه گذاران ومدیران طرح سرمایه گذاری و مشاوران و صاحبان ایده‌های سرمایه‌گذارانه می‌توانند از طریق همین سامانه سرمایه‌گذاری و مشارکت به بدنه مدیریت شهری متصل شوند.
وی اظهار کرد: به همین منظور بنا براین شد در هفته آینده فراخوانی برای مدیران طرح سرمایه‌گذاری داده شود.
کلایی در توضیح مدیران طرح سرمایه‌گذاری گفت: مدیران طرح سرمایه در واقع عاملان چهارمی هستند که اقدام به مذاکره با سرمایه گذاران می‌کنند. این مدیران فرصت‌های سرمایه‌گذاری را تعریف کرده و مدیریت مطالعات پایه برای سرمایه‌گذاران را به نیابت از سرمایه‌گذار یا شهرداری انجام می‌دهند و نقش عاملیت چهارم را ایفا می‌کنند. وی بیان کرد:مدیران طرح سرمایه‌گذاری باید از همه افرادی که شرایط اولیه احراز توانمندی برای انجام خدمات مدیریت طرح را دارند از طریق سامانه سرمایه‌گذاری مشارکت ثبت نام کنند.
مدیر برنامه‌‌ریزی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد افزود: معاونت اقتصادی شهرداری بر اساس دستورالعمل استفاده از خدمات بخش خصوصی در امر سرمایه‌گذاری و مشارکت اقدام به رتبه‌بندی مدیران طرح می‌کند و بنابر سوابق و امکانات آنها پروژه‌هایی با اندازه‌های مختلف در حجم‌های ریالی متفاوت در اختیار آنها قرار داده می‌شود تا مدیریت طرحشان را انجام دهند.