دنیای اقتصاد - تبریز - رعنا نیک‌رفتار: غلامرضا قلیچ خان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارضروم ترکیه با دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و صادق نجفی شهردار تبریز دیدار کرد.در این دیدار استاندار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ترکیه با ایران بر استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها به منظور توسعه مناسبات تجاری، اقتصادی آذربایجان شرقی با استان‌های ترکیه تاکید کرد.
وی ضمن ابراز علاقه‌مندی و آمادگی استان بر اهتمام سرکنسول ایران در ارضروم برای ایجاد زمینه و بسترهای لازم جهت توسعه مناسبات با استان‌های همجوار ترکیه در دوره جدید تاکید کرد.سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارضروم هم در این دیدار با اشاره به اهمیت گسترش روابط با ترکیه آمادگی خود را برای همکاری در جهت بسط و توسعه مناسبات بین منطقه‌ای آذربایجان شرقی و ترکیه اعلام کرد.
رضا قلیچ خان همچنین با حضور در دفتر صادق نجفی شهردار تبریز با وی دیدار و در خصوص راهکارهای تقویت و گسترش روابط و مناسبات فرهنگی و گردشگری این دو شهر با وی گفت‌وگو کرد.
نجفی شهردار تبریز هم از آمادگی شهرداری تبریز برای افزایش سطح روابط دو جانبه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری خبر داد و افزود: تبریز و ارضروم دو شهر گره خورده در تاریخ روابط فرهنگی، تجاری، اقتصادی و گردشگری زیادی با هم داشته و از گذشته‌های دور وجود دروازه‌ای به نام تبریز در ارضروم موید این موضوع است. قلیچ‌خان نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد: زمینه‌های همکاری و تبادلات فرهنگی و هنری شهرهای تبریز و ارضروم بیش از گذشته تقویت شده و افزایش یابد.