دنیای‌اقتصاد-کرج-رسول باقری: مدیر کل گمرک استان البرز گفت: 39 میلیون و 680 هزار 330 دلار انواع کالا در هفت ماه سال جاری از طریق این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.
افشین امینی افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود سه برابر شده است.
وی یادآور شد: در هفت ماه سال گذشته ۱۳ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۱۱۹ دلار انواع کالا از طریق این گمرک به خارج از کشور صادر شد.
وی بیان کرد: وزن این کالاها ۲۴۳ میلیون و۲۰۱ هزار و ۵۷۸ کیلو گرم بود که به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، آلمان، ترکیه، گرجستان، ترکمنستان، انگلستان، ازبکستان و سوریه صادر شده است. امینی گفت: عمده کالاهای صادراتی استان البرز در این مدت شامل لبنیات، تخم مرغ، خمیر های غذایی پخته نشده ماکارونی، لوله و پروفیل و گریس بوده است.
وی افزود: همچنین در هفت ماه امسال، ۱۹۱ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۶۱ دلار انواع کالا به وزن ۱۹ میلیون ۲۸۴ هزار و ۱۱۹ کیلو گرم از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج وارد کشور شده است. وی بیان کرد: سال گذشته در همین مدت ۲۱۹ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۲۴۱ دلار انواع کالا وارد کشور شده بود. امینی گفت: این کالاهای وارداتی بیشتر شامل پارچه، قطعات خودرو، رایانه و لوازم و تجهیزات جانبی آن، تلفن همراه، دوربین مداربسته و قطعات تلویزیون بوده است.
فرودگاه بین‌المللی پیام کرج ۲۶ فروردین ماه سال ۶۹ راه‌اندازی شد و منطقه ویژه اقتصادی آن نیز در تیرماه سال ۸۲ آغاز به کار کرد. این فرودگاه در زمینی به وسعت ۱۰ هزار هکتار در جنوب غربی کرج و ۵۵ کیلومتری غرب تهران واقع شده که سه هزار و ۶۰۰ هکتار آن مربوط به منطقه ویژه اقتصادی است که اداره کل گمرک استان البرز در کنار منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد.