زمینه رشد و توسعه استان کرمانشاه فراهم می‌شود
دنیای اقتصاد-کرمانشاه- الهام اکبری: با حضور سید کاظم میر ولد معاون سیاسی وزیر کشور و آیت اله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه مراسم معارفه مهندس رضایی استاندار جدید کرمانشاه و تقدیر از حجت‌اله دمیاد استاندار پیشین در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.
در این مراسم آیت اله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه، اظهار کرد: در این سفر مصوبات ارزشمندی برای توسعه کرمانشاه به تصویب رسید که برخی از این مصوبات عملی شده و برخی نیز هنوز به نتیجه نرسیده، از این رو از استاندار جدید انتظار داریم این مصوبات را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه کرمانشاه در بخش‌های مختلف پتانسیل‌های بالایی دارد، گفت: به فعل درآوردن این ظرفیت‌ها مدیریت می‌خواهد و باید با تدبیر و درایت از این پتانسیل‌ها برای رفع مشکلات استان استفاده کنیم.
وی بخش کشاورزی را از جمله بخش‌های پرظرفیت استان کرمانشاه دانست و تاکید کرد: اگر این بخش به شایستگی مدیریت شود، می‌توانیم در کشاورزی حرف اول را بزنیم.
در ادامه معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اگر شرایط برای حضور بخش خصوصی فراهم شود، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.
کاظم میر ولد با اشاره به اینکه با محدودیت‌های درآمد دولتی مواجه‌ایم، اظهار کرد: اگر توجه مسوولان ارشد استان‌ها به بودجه‌های دولتی معطوف باشد به نتیجه نخواهیم رسید، از این‌رو باید راهکارهای دیگری را برای جبران محدودیت‌های منابع برگزینیم.
وی استفاده از بخش خصوصی، ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را از جمله این راهکارها عنوان کرد و گفت: اگر دولت بستر را برای حضور بخش خصوصی فراهم کند، بسیاری از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد، البته بخش خصوصی نیز زمانی وارد عرصه سرمایه‌گذاری می‌شود که احساس امنیت و آرامش کند.
وی در ادامه با اشاره به وحدت موجود در کشور، آن را در منطقه بی‌نظیر دانست و گفت: درکشور ما اقوام و مذاهب گوناگون در کنار هم با وحدت و صمیمیت زندگی می‌کنند که در منطقه بی نظیر است. معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: آقای رضایی بابادی استاندار جدید این استان تجارب زیادی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، خراسان جنوبی و تهران در سمت استانداری و معاون استانداری دارد و می‌تواند با همکاری نمایندگان و مسوولان و مدیران استان به توسعه این استان کمک کند.
میرولد در خاتمه با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه، تصریح کرد: استفاده از این پتانسیل می‌تواند باعث توسعه روزافزون استان شود.
استاندار جدید کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: قول می‌دهم همه توان و تجارب خود را با انتخاب افرادی معتدل و مبتنی بر شایسته‌سالاری به کار گیرم تا زمینه‌های رشد و توسعه استان کرمانشاه را فراهم آورم.
ابراهیم رضایی بابادی اظهار کرد: کرمانشاه امکانات بسیار زیادی دارد،کارهای خوبی نیز در گذشته انجام شده که آمارهای متفاوتی از آن ارائه می‌شود، اما باید با همه توان کار کنیم تا کاستی‌ها مرتفع شود.
وی عنوان کرد: مردم کرمانشاه در دوران انقلاب خصوصا در زمان جنگ تحمیلی زحمات بسیاری کشیده‌‌اند که امیدوارم به عنوان نماینده دولت در جهت رفاه مردم قدم بردارم.
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه اقوام و مذاهب مختلف با وحدت در کنار هم زندگی می‌کنند، عنوان کرد: همه با هم باید استان را بسازیم و از یک سری خواسته‌های خود بگذریم تا به وحدت و همدلی برسیم.
رضایی بابادی با بیان اینکه رییس‌جمهور توصیه‌هایی در خصوص استان کرمانشاه به من داشته‌‌اند، گفت: ایشان بر لزوم احیای بیش از پیش ظرفیت‌های استان و عمران و آبادانی و توسعه بیشتر کرمانشاه و همچنین فراهم کردن بستر ارتباط با کشورهای همسایه و به ویژه عراق تاکید داشتند و باید تلاش کنیم این توصیه‌ها محقق شوند.