دنیای اقتصاد - همدان - محبوبه یادگاری: شهردار همدان از تغییر ساختار تفصیلی شهر همدان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته یک منطقه به مناطق چهارگانه شهر همدان اضافه می‌شود.
امیررضا یوسفیان اظهار کرد: از طرح‌های جاری در حال اجرا در شهر همدان بیش از 80 درصد تحقق یافته است.
وی با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله نجفی بیان کرد: این تقاطع با ۱۰۵ متر طول به ۵۰ درصد پیشرفت رسیده و مابقی کار نیز در حال انجام است.
ایجاد ۱۲ خانه محله در همدان
شهردار همدان با تاکید بر ایجاد ۱۲ دفتر با عنوان خانه محله بیان کرد: این خانه‌محله‌ها برای تسریع در کار‌های خدماتی در پنج منطقه شهر همدان و ۷۴ محله ایجاد می‌شود.
وی از تغییر ساختار تفصیلی شهر همدان خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته یک منطقه به منطقه شهر همدان اضافه می‌شود که با این کار همدان به پنج منطقه تقسیم می‌شود.
یوسفیان ادامه داد: این تقسیم منطقه برای تسریع در امور و تخصصی کردن کار‌های مردم صورت می‌گیرد.
وی ابراز کرد: راه‌اندازی خانه محله با هدف زنده‌سازی بافت فرسوده، احیای مناطق و توانمندسازی مناطق اجرا می‌شود که پنج منطقه همدان به عنوان پایلوت در سند آورده شده است.
شهردار همدان تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های شهرداری همدان ساماندهی پیاده‌راه میدان مرکزی همدان، مطالعات حریم شهر همدان و... است.
وی یادآور شد: از موضوعات قابل تامل در سند تفصیلی شهر همدان، بحث بازنگری در طرح تفصیلی شهر همدان است که به این منظور به همکاری تمام دستگاه‌ها نیاز داریم.
یوسفیان با اشاره به افزایش نیاز‌ها و مطالبات مردم گفت: برای پاسخگویی به نیازهای مردم باید تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در این زمینه ما را همراهی کنند تا در بحث توانمندسازی حوزه‌های شهر همدان که ۶۰۰ هزار هکتار است وارد شده و کار را به صورت مطلوب انجام دهیم.
وی در ادامه سرانه فضای سبز در شهر همدان را ۹ متر دانست و ابراز کرد: این سرانه ارتقا پیدا نمی‌کند، مگر با همت و همکاری مردم تا فضا‌های سبز جدیدی در شهر همدان ایجاد کنیم.
۱۷۰ هکتار به اراضی سبز همدان اضافه می‌شود
شهردار همدان ادامه داد: امسال بیش از ۱۷۰ هکتار به اراضی سبز شهر همدان اضافه می‌شود که از این میزان ۱۰۲ هکتار در اراضی حیدره، ۵۵ هکتار در اراضی شورین و ۱۵ هکتار در اراضی ورودی بلوار بسیج خواهد بود.
وی یادآور شد: از مهم‌ترین کار‌هایی که در ایجاد فضای سبز شهر همدان باید انجام دهیم تامین و تعمیق آب برای ساخت این پارک‌ها است.
ایجاد طرح بی آر تی در همدان
یوسفیان از ایجاد طرح بی‌‌آر‌تی در همدان خبر داد و ابراز کرد: این طرح در مرحله اول در خیابان بوعلی اجرا می‌شود و می‌تواند تا ۶ هزار نفر را در چهار کیلومتر جابه‌جا کند.
وی ادامه داد: در این طرح بی‌آر‌تی دو اتوبوس ۱۲ متری به صورت استندبای و اتوبوس ۱۸ متری به صورت سریع‌السیر مسافران را جابه‌جا می‌کند که خرید همین دستگاه‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای شهر همدان هزینه خواهد داشت.
شهردار همدان افزود: ما به دنبال خارج کردن شهر همدان از حالت سنتی و خدماتی هستیم تا آن را به شکل پیشرفته ارتقا داده و بتوانیم توانمندسازی اجتماعی را در شهر همدان انجام دهیم.
یوسفیان محدوده خدماتی شهر همدان را ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار دانست و ابراز کرد: حریم شهر همدان نیز ۷ هزار هکتار است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ میلیارد تومان در سال فقط برای نگهداری شهر و پرداخت حقوق کارکنان شهرداری هزینه می‌شود.
شهردار همدان گفت: در سال‌جاری ۱۸۴ میلیارد تومان بودجه در اختیار شهرداری قرار دادند که اگر این میزان را به جمعیت شهر همدان تقسیم کنیم سرانه هر شخص کمتر از ۳۲۰ هزار تومان می‌شود.