دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: تاکنون بیش از 40 میلیون لیتر نفت سفید به روستاهای سخت گذر استان ارسال شده است.
فریدون یاسمی در کمیته مقابله با بحران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به ارسال بیش از ۹۹ میلیون لیتر نفت سفید برای فروشندگی‌های روستایی و شهری استان افزود: از ابتدای اردیبهشت سال‌جاری عملیات تامین سوخت روستاهای سخت گذر آغاز شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد. وی بر آمادگی هر چه بیشتر واحدهای عملیاتی ستادی و نواحی به‌ویژه مرزی برای ارایه خدمات مطلوب به شهروندان در فصل سرما تاکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی‌های لازم جهت مواجهه با بحران احتمالی در زمستان امسال شد.
وی در ادامه به تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به عنوان یکی از مهمترین منابع تامین انرژی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت این نیروگاه، ذخیره‌سازی مطلوبی در مخازن آن انجام شده است.
یاسمی مصرف نفتگاز این نیروگاه را با توجه به سرمای اخیر، ۵/۳ میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج از طریق نفتکش و خط لوله تامین می‌شود.