دنیای اقتصاد -‌ایلام- فریباسبزمرادی: مدیر یک شرکت هواپیمایی در‌ایلام گفت: پروازهای فرودگاه شهدای‌ایلام به هیچ وجه پاسخگوی حجم بالای مسافران نیست.
مسعود کهزادی اظهار کرد: 400 مسافر روزانه در دو پرواز رفت و برگشت از ایلام به تهران و برعکس جا به جا می‌شوند.
وی افزود: دو پرواز کنونی فرودگاه‌ایلام با توجه به افزایش شمار شرکت‌های نفتی و گازی فعال و همچنین حضور گسترده زایران عراقی که عازم شهرهای مذهبی کشور به‌ویژه مشهد مقدس و قم می‌شوند به هیچ‌وجه پاسخگوی حجم تقاضاهای بالای مسافران استان نیست.
وی یادآور شد: نزدیک به ۵۰ درصد مسافران پرواز کرمانشاه به مشهد را‌ ایلامی‌ها یا زوار عراقی تشکیل می‌دهند که می‌توان با راه‌اندازی پرواز مستقیم میان ‌ایلام - مشهد‌ این پرواز را در فرودگاه‌ایلام انجام داد.
کهزادی ادامه داد: استاندار جدید ‌ایلام در مدت کوتاه حضور در استان تاکنون مذاکره‌های فراوانی با نمایندگان شرکت‌های ‌ایران‌ایرتور و «ماهان» برای افزایش شمار پروازهای فرودگاه شهدای‌ایلام انجام داده و موافقت ضمنی آنان را جلب کرده است.
وی تاکید کرد: دفاتر هواپیمایی‌ایلام نیز از آمادگی کامل برای انجام پرواز‌ایلام - مشهد به صورت فول چارتر و افزایش پروازهای‌ایلام به تهران با توجه به حجم چشمگیر و بالای مسافر برخوردارند.
کهزادی بیان کرد: استان‌ایلام با ظرفیت‌های طبیعی و انسانی گوناگون در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته که یکی از الزام‌های تحقق ‌این موضوع فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی به ویژه فرودگاه است.وی توسعه امکانات فرودگاه ‌ایلام و افزایش پروازها را از خواسته‌های بحق مردم‌ این استان عنوان کرد و گفت: تحقق ‌این موضوع با توجه به حجم بالای مسافران دارای توجیه و صرفه اقتصادی بالایی است.
مدیر دفتر هواپیمایی عرش آسمان نیلی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش مجموعه مدیریتی استان و همکاری شرکت‌های هواپیمایی به زودی شاهد افزایش شمار پروازهای فرودگاه ایلام باشیم.