دنیای اقتصاد - زنجان: شهردار زنجان با تاکید بر اینکه نباید درآمدهای شهرداری تنها از جرایم و ساخت و ساز تامین شود، گفت: باید به دنبال درآمدهای پایدار برای شهرداری زنجان باشیم. محسن امین در نخستین جلسه تنظیم بودجه سال 93 شهرداری زنجان با اعلام این مطلب افزود: اداره درآمد شهرداری باید به دنبال درآمدهای پایدار بوده و حقوق حقه شهرداری را از سازمان‌های دیگر پیگیری کند.
وی تنظیم بودجه را بسیار حساس عنوان کرد و ادامه داد: در تنظیم بودجه برخی عوامل از جمله میزان تورم و افزایش حقوق کارکنان مشخص نیست که باید تلاش شود با پیش‌بینی مناسب بودجه سال آینده را نزدیک به واقعیت تنظیم کرد. وی با بیان اینکه در حوزه‌ عمرانی باید تلاش شود طرح‌ها بر اساس برنامه و بودجه محوری پیش رود، تصریح کرد: پل سید‌الشهدا(ع) باید امسال تعیین تکلیف شده و در بودجه سال ۹۳ نباید برای آن بودجه‌ای درنظر گرفته شود. امین، از ایجاد یک معاونت جدید در شهرداری زنجان خبر داد و گفت: در حوزه حمل و نقل و ترافیک معاونت جدیدی به نام معاونت حمل و نقل و ترافیک و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر ایجاد شده است.
وی درباره ساماندهی حاشیه زنجانرود نیز گفت: برای اجرای این طرح باید بودجه مناسبی در نظر گرفته شود، چرا که این محل به‌دلیل موقعیت خاص ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد. حتی سازمان پارک‌ها و فضای سبز می‌تواند با ایجاد فضای سبز در حاشیه این رودخانه در رونق گردشگری سهیم باشد.
به گفته وی،پارک بزرگ بانوان از طرح‌هایی است که باید در بودجه‌نویسی سال آینده در اولویت باشد و سازمان پارک‌ها و فضای سبز در ساماندهی فضای داخلی آن برنامه داشته باشد. وی، از تامین اعتبار برای ساخت تقاطع‌های زیرگذر و روگذر در بودجه سال آینده را متذکر شد و ادامه داد: در برخی از محل‌ها هزینه زیرگذر و پیاده‌رو بسیار پایین‌تر و با صرفه‌تر از پل‌های عابر پیاده است.
امین با بیان اینکه محور داوودقلی- دلجویی باید با مشارکت بخش خصوصی ساخته و اطراف آن ساماندهی شود، افزود: اطراف مکان‌های گردشگری همچون رختشویخانه و موزه‌های زنجان باید ساماندهی شوند.
وی تعیین تکلیف منطقه زینبیه غربی و تملکات اطراف آن را از برنامه‌های سال آینده شهرداری عنوان کرد و با بیان اینکه برخی ادارات و سازمان‌های شهرداری ساختمان مناسبی ندارند که باید از اعتبارات داخلی بهسازی شوند، اضافه کرد: ساختمان‌های مناطق یک و دو و بهسازی ساختمان منطقه سه در بودجه سال آینده باید مد نظر باشد.
وی درباره برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز گفت: پیش‌بینی بودجه حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی باید برنامه محور بوده و برنامه‌های این بخش باید بر اساس مناسبت‌های سال نیز برنامه‌ریزی شود.
به گفته امین، باید در این بخش برنامه‌ها متنوع و بدون تکرار باشد و برنامه‌های برگزار شده در سطح شهر باید به نام شهرداری زنجان تمام شود.