دنیای‌اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: بررسی وضعیت آماری شاخص‌های عمده آموزشی نیروگاه شهید رجایی از آغاز فصل بهار تا پایان آذرماه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته، نشان از 66 درصد رشد در میزان کل نفر ساعت آموزشی دارد.
به‌منظور عمل به سیاست‌های نوین آموزشی و با هدف ارتقای سطح علمی، فنی و رفتاری نیروهای انسانی، ۵۴۳۷۴ نفر ساعت دوره‌های تخصصی، آموزش عمومی، نظام جامع تخصصی و سمینار آموزشی در نیروگاه برگزار شد که با این میزان، سرانه آموزش از ۴۱ ساعت در ۹ ماهه نخست سال ۹۱ به۵۱ ساعت در همین مدت در سال ۹۲ افزایش یافت. در این گزارش علاوه‌بر رشد میزان کل نفر ساعت آموزشی و سرانه آموزش، به بهبود وضعیت آماری شاخص آموزشی دیگر یعنی رشد ۳۱ درصدی میزان نفر‌ساعت دوره‌های تخصصی نظام جامع نیز اشاره شده است.
گروه آموزش نیروگاه شهید رجایی با تغییر در برنامه‌ریزی‌های آموزشی خود (راه‌اندازی سایت رایانه‌ای، برگزاری سمینارهای آموزشی داخلی، افزایش برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی، آموزش کارکنان تازه استخدام به میزان 17300 نفر ساعت، ارائه جزوات آموزشی و...) شاهد تداوم رشد شاخص‌های آموزشی در 9 ماهه نخست سال جاری بوده است که پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند، رشد این شاخص‌ها تا پایان امسال نیز ادامه یابد.