دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: اولین جلسه هم‌اندیشی روسای پژوهش شرکت‌های گاز استانی با حضور دکتر پاک سرشت مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، مهندس شیخ بهایی معاون به میزبانی شرکت گاز استان قزوین برگزار شد.

مهندس نجفی، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت:یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت کشورها میزان سطح فعالیت‌های پژوهشی و میزان تخصیص درصد اعتبارات سالانه کشورها به امور پژوهشی است و هر آنچه به عنوان پیشرفت علوم و پویایی و نشاط آموزشی در دوره‌های گوناگون مورد توجه قرار گرفته است، حاصل تلاش افرادی است که در کار خود رویکردی پژوهشی داشتند.
دکتر پاک سرشت، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران نیز با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه پژوهش نسبت به سه دهه گذشته گفت: امروزه در کشور اقدامات خوبی در زمینه پژوهش انجام شده است، ولی این اقدامات کافی نیست و باید به سمتی حرکت کنیم که نتیجه آن خلق ثروت و بهره‌برداری از اقدامات پژوهشی باشد.
وی با اشاره به متوسط ۲ درصدی سهم پژوهش در دنیا افزودند: در حال حاضر سهم پژوهش در کشور ما بین نیم تا ۶/۰ درصد است که این رقم در کشورهای پیشرفته چهار درصد است و بر همین اساس قانون‌گذار درصدد تقویت این بخش و تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه است.
دکتر پاک سرشت با تاکید بر توانمندسازی مراکز تحقیق و توسعه بیان کرد: با توجه به نقش شرکت ملی گاز به عنوان نقش حاکمیتی و نقش بنگاه اقتصادی، این شرکت باید درجهت توانمند‌سازی مراکز تحقیق و توسعه فعالیت کند و زمینه‌ای را فراهم کند که شرکت‌های گاز استانی در کنار یک بنگاه اقتصادی خصوصی قرار گرفته و آن را در مسیر فعالیت‌های مورد نیاز خود قرار دهد.