دنیای اقتصاد - تبریز - رعنا نیک رفتار: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه احیای بافت‌های فرسوده شهر تبریز اظهار کرد: طرح اسکان پایا در بافت‌های فرسوده تبریز اجرا می‌شود و این شهر به عنوان پایلوت انتخاب شده که بر اساس آن پنج هزار واحد مسکونی ظرف مدت چهار سال احداث خواهد شد.
محمد سعید ایزدی گفت: لازم است تلاش کنیم که در این طرح کیفیت را مد نظر قرار داده و ساختمان‌های جایگزین در این مناطق از استانداردهای لازم برخوردار باشند.
ایزدی افزود: توجه به عرصه بافت فرسوده شهری با توجه به خطرات متعدد جانی برای ساکنان امری ضروری بوده و دولت تدبیر و امید برای ساماندهی این بافت‌ها برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده است. وی گفت: تجارب نشان داده است که در صورت مشارکت خود مردم، طرح‌های تصویبی با موفقیت به سرانجام رسیده، از این‌رو باید مردم و بخش خصوصی را در این طرح وارد کنیم تا خود مردم مجری این طرح‌ها باشند و دولت نیز با تسهیل امور و شهرداری با مدیریت می‌توانند در تحقق طرح در کنار مردم باشند.
صادق نجفی، شهردار تبریز هم در این مراسم از اصلاح ۱۵ هکتار از بافت‌های فرسوده کلانشهر تبریز در طرح اسکان پایا خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های چندین ساله کشور که تاکنون به نقطه مطلوبی هم نرسیده بحث بافت فرسوده است.
وی افزود: به منظور رفع این معضل در تبریز مذاکراتی با مسوولان وزارت راه و شهرسازی شروع کردیم که در نهایت منجر به امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری تبریز، استانداری آذربایجان شرقی و شرکت مادر تخصصی بهسازی شهری ایران به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی شد.
نجفی افزود: در این طرح و در طول چهار سال، نزدیک به پنج هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده احداث می‌شود و شهرداری امکانات و تسهیلات ویژه‌ای را به انبوه‌سازان در این بخش اعطا می‌کند.