دنیای‌اقتصاد-کرج-رسول باقری: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با حضور در شرکت آب منطقه‌ای استان البرز بر ضرورت ساخت سدهای کوچک و پر بازده در مناطقی همانند دشت اشتهارد که به نوعی ترغیبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود، تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، مجید سریزدی در این نشست بر ضرورت نگاه توسعه‌ای تاکید کرد و گفت: تیم جدید استانداری البرز نگاهی توسعه محور دارد و کلیه امور در بخش‌های مختلف را با دیدی کلان و فرا دستگاهی می‌نگرد.
وی توصیه کرد: فعالیت روزمره دستگاه‌های استان نیز باید در قالب نگاهی وسیع و بسیط صورت گیرد.
پتانسیل‌های آب مغفول واقع نشود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز آب را مایه حیات و آبادانی دانست و گفت: از آنجا که در سرفصل عمران شهری داشته‌ها باید جایگزینی بر نداشته‌ها باشند؛ این روند در بخش آب نیز باید مورد توجه قرار گیرد و با برنامه‌ریزی و مدیریت پتانسیل‌های موجود در این حوزه منابع آبی را بدون هدررفت آن مهندسی کرد.
نگاه بهره‌وری در طرح‌های عمرانی
سریزدی در ادامه نگاه بهره‌وری در طرح‌های عمرانی را ضروری برشمرد و عنوان کرد: این نگاه‌ها در بخش‌های مختلفی اعم از اشتغال، گردشگری، صرفه‌جویی در منابع به‌ویژه آب از جمله موارد کلیدی در بهره‌وری است.
ضرورت ساخت سدهای کوچک
وی همچنین گفت: ساختن سدهای کوتاه و کوچک از جمله طرح‌های مهم در استان است که به عنوان راهی برای ایجاد ارتباط در مناطق مختلف استان خواهد بود. به‌طور مثال وجود چنین طرح‌هایی در منطقه‌ای همچون دشت اشتهارد به عنوان پل ارتباطی مهم قلمداد شده و به نوعی مشوقی در سرمایه‌گذاری خواهد بود.
سریزدی در ادامه اقدام آب منطقه‌ای برای ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب را با هدف ایجاد یک روحیه‌ای مثبت در میان اقشار مختلف را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در جهت معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بخش آب و کمک به حفظ و حراست و اصلاح الگوی مصرف آب مدنظر است.
وی افزود: نگاه ما در استان نگاه توسعه‌ای است، بنابراین باید موانع موجود در مسیر توسعه برداشته شود.
نگاه ویژه مدیران آب منطقه‌ای به پروژه‌های زود بازده اقتصادی از جمله سدهای کوتاه و نیروگاه‌های کوچک و با نگاه چند بعدی از دیگر تاکیدات معاون عمرانی استاندار البرز در بازدید از آب منطقه‌ای بود.