دنیای‌اقتصاد - بجنورد - فاطمه برزگر: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از بهره‌مند شدن ۸۸ درصد روستاهای این استان از نعمت گاز تا پایان سال ۹۴ خبر داد.
حسین تقی‌نژاد گفت: تا پایان سال ۹۴ تعداد ۶۸۰ روستای استان که حداکثر در فاصله ۱۵ کیلومتری از خطوط گاز قرار دارند از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به اختصاص مبلغ ۷۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان افزود: این میزان اعتبار برای گازرسانی به ۴۱۰ روستای باقی مانده واجد شرایط قانونی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۴ در نظر گرفته شده است.
تقی‌نژاد تصریح کرد: بر همین اساس طی سال‌جاری گازرسانی به ۱۴۴ روستا در برنامه قرار دارد که تاکنون ۵۴ روستا گازدار شده و ۹۱ روستا نیز در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوشه بندی در این ۱۴۴ روستا به صورت مناسب انجام و گازدار شدن این تعداد روستا به صورت شهر به شهر و متوازن صورت گرفته تا رضایت‌مندی کامل حاصل شود.
وی گفت: هم‌اکنون ۲۲ پیمانکار در محورهای استان در جهت گازرسانی به این روستاها مشغول به فعالیت هستند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی متذکر شد: با گازرسانی به این ۱۴۴ روستا تعداد ۳۲۳ روستا که ۵۵ درصد جمعیت روستایی و ۶۵ درصد روستاهای استان را شامل می‌شود از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.
وی برنامه سال ۹۳ را گازرسانی به ۱۴۲ روستا دانست که شامل ۷۷ درصد روستاهای استان می‌شود و اظهار کرد: آگهی مناقصه گازرسانی به این روستاها قبل از سال ۹۳ آغاز می‌شود. تقی‌نژاد یادآور شد: مابقی روستاها نیز طی سال ۹۴گازدار می‌شوند تا درصد روستاهای برخوردار از گاز به ۸۸ درصد برسد.