دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت:امسال 84 نماد نوروزی در سطح شهر مشهد نصب و به‌نمایش گذاشته می‌شود.
حسین شادکام افزود: در آذر ماه اقدام به اعلام فراخوان برای طراحی المان‌های نوروز ۹۳ کردیم که در پی این فراخوان ۲هزار اثر به دبیرخانه ارسال و در ۲مرحله داوری شد که از میان این تعداد ۶۷ اثر پذیرفته شد و ۸۴ اثر تولید و در شهر نصب می‌شود که برخی از آنها تکراری است.
وی اظهار کرد: برای استقبال از بهار ۵ هزار پرده آویز و پرچم در رنگ‌های متناسب با بهار، ایام فاطمیه و ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی در شهر مشهد نصب می‌شود. همچنین ۴هزار و ۲۰۰مترمربع نقاشی دیواری شامل نقاشی سطح ۱ و ۲ و نقاشی‌های نقش برجسته روی دیوارها کشیده خواهد شد.
وی گفت: در کنار انتشار نقشه‌های راهنما، اقدام به ایجاد ۲۶ پایگاه زائر و ۱۶ گروه پیاده برای اطلاع‌رسانی و راهنمایی زائران و مسافران نوروزی به‌خصوص در مبادی ورودی شهر مشهد خواهیم کرد که ۳ ایستگاه آن در مبادی ورودی نیشابور، قوچان و ایستگاه راه‌آهن خواهد بود.
وی با اشاره به بحث اسکان زائران نوروزی اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد حضور زائران نوروزی در معابر و بوستان‌های شهر بودیم، اما با ساماندهی و ایجاد کمپ‌ها و اقامتگاه‌هایی موقت مانند کمپ غدیر کمتر شاهد این صحنه‌ها هستیم.
شادکام افزود: کمپ غدیر یکی از بزرگ‌ترین اقامتگاه‌های موقت شهر مشهد است که ۱۷۵ کلبه زمستانی و ظرفیت ۶هزار نفر اقامت روی سکو دارد که سال گذشته در ۵ فروردین شاهد حضور ۲۳ هزار نفر زائر بودیم.
وی به اسکان زائران در هنگام بارش نزولات آسمانی و سردشدن هوا در ایام نوروز ۹۳ اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان زائران در مواقع ضروری و سردشدن هوا انجام شده است و در صورت سردی هوا و بارش برف و باران آنها از کمپ‌ها به سالن‌های سرپوشیده منتقل خواهند شد.