دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: استاندار کردستان گفت: کمیته مشترکی به‌منظور همکاری و پیگیری تفاهم نامه‌های پیشین میان استان‌های کردستان و سلیمانیه تشکیل شد.
عبدالمحمد زاهدی پس از نشست میان مسوولان استان‌های کردستان و سلیمانیه عراق افزود: این کمیته مشترک به‌زودی آغاز به‌کار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه هر دو طرف تاکید کردند که متعهد به اجرای تفاهم نامه‌های گذشته هستند، ادامه داد: نماینده‌های تام‌الاختیار در این کمیته‌ها، مشخص شده است و به هر نتیجه‌ای که برسند عملی می‌شود.
وی افزود: اموری که نیاز به تصمیم‌گیری دولت مرکزی باشد آن امور نیز در دولت پیگیری خواهد شد.
به گفته وی، روابط کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق نباید تنها محدود به روابط تجاری باشد و علاوه‌بر آن باید روابط اقتصادی قوی و روابط فرهنگی هم گسترش یابد.
وی گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی را ادامه می‌دهیم و در امور فرهنگی و آموزشی نیز ارتباطات افزایش خواهد یافت.
استاندار سلیمانیه عراق نیز در این نشست گفت: در کمیته مشترکی که تعیین شده است به مدت سه روز مسوولان نهادهای مختلف دو طرف گردهم می‌آیند و کمبودها و مشکلات اجرای تفاهم نامه‌ها، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
بهروز محمد صالح افزود: راه‌های افزایش تعاملات در حوزه‌های مختلف از دیگر اموری است که در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد.وی اظهار کرد: فعالیت ۲۴ ساعته مرز باشماق یکی از خواسته‌های طرف عراقی است که در این دیدار مورد گفت‌و‌گو قرار خواهد گرفت.