دنیای‌اقتصاد- بندرعباس- جمیله دبیری‌نیا: میزان صدور کالاهای غیرنفتی از گمرک‌های استان هرمزگان در ۱۱ ماه سال‌جاری از نظر وزن ۳۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرک‌های استان هرمزگان، عباس علیدادی با اعلام این خبر افزود: طی ۱۱ماه سال‌جاری بالغ بر ۳۲ میلیون و ۹۹۹ هزار تن کالا از گمرک‌های استان هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است و همچنین ارزش دلاری کالاهای صادراتی بالغ بر هفت میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
علیدادی با اشاره به اینکه گمرک‌های استان هرمزگان نقش تعیین‌کننده‌ و چشمگیری در صادرات و واردات کالا به کشور دارند، عمده کالاهای صادراتی از گمرک‌های استان را سنگ‌آهن فشرده، قیر، پلی اتیلن، سایر روغن‌های سبک به جز بنزین و سایر آخال روغن‌ها برشمرد. به گفته وی، این کالاها عمدتا به کشورهای چین، امارات، هند، ویتنام و عراق صادر شده است.
ناظر گمرک‌های استان هرمزگان در رابطه با کالاهای وارداتی به گمرک‌های هرمزگان نیز بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی به کشور برنج، روغن خام سویا، گندم، الکترودهای ذغالی بوده است و عمدتا از کشورهای چین، امارات، هند، کره و آلمان وارد کشور شده‌اند.