دنیای اقتصاد - کاشان - سید حسین صدری: نشست تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه کاشان با رویکرد توسعه گردشگری و صنایع دستی با حضور سرمایه‌گذاران شهرهای منطقه کاشان و تهران، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران مناطق کاشان در موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.
شهردار کاشان با اعلام این خبر گفت: معرفی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهر کاشان و همچنین شهرهای اطراف این شهر، ارائه سوغات و گلاب کاشان و معرفی پتانسیل‌های این شهر را از مهم‌ترین موضوعات ارائه شده در این نشست دانست و تصریح کرد: کاشان از قدیمی‌ترین پایگاه‌های تمدن بشری است و وجود زیگورات سیلک در این شهرستان گواه محکمی بر این ادعا است.
مهندس سیدمحمدناظم رضوی، برقراری ارتباط فرهنگی میان کاشان و ملت‌های منطقه با تاکید بر میراث مشترک فرهنگی و جذب گردشگران کشورهای عضو اکو و سایر گردشگران خارجی را از مهم‌ترین اهداف برپایی این نشست تخصصی برشمرد. وی، با تاکید بر اهمیت حفاظت از ارزش‌های تاریخی این شهر به عنوان میراث کهن و ماندگار گفت: خانه‌های تاریخی کاشان از جایگاهی ویژه‌ برخوردارند و در واقع روحی که در خانه‌های تاریخی این شهر جاری است، در بناهای تاریخی شهرهای دیگر وجود ندارد.شهردار کاشان، فراهم کردن فرصت‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری از طریق معرفی و شناسایی جاذبه‌های گردشگری و پتانسیل‌های بالقوه این شهر از مهم‌ترین راهکارهای جذب سرمایه‌گذار برای این شهر دانست. در این نشست تخصصی همچنین شهردار کاشان، آمادگی خود و مجموعه تحت امرش را برای همکاری و مساعدت با سرمایه‌گذاران مایل به سرمایه‌گذاری در منطقه کاشان اعلام کرد.