دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: مدیرعامل بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی از خرید و فروش ۷۶ میلیون سهم در بورس استان طی فروردین ماه امسال خبر داد. وحید جوادی با اشاره به اینکه طی فروردین ماه سال‌جاری ۷۶میلیون و ۵۶۰ هزار سهم از سهام شرکت‌های بورسی در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت، افزود: ارزش معاملات بالغ بر ۲۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اعلام اینکه از کل معاملات انجام شده ۵ /۵۴ درصد مربوط به خرید سهم و بقیه فروش بوده است، اظهار کرد:‌ طی این ماه در تالار ارومیه ۱۳ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق‌تقدم بیش از ۲۹۴ شرکت را معامله کردند.

مدیر عامل بورس منطقه ای آذربایجان غربی گفت:‌ به این منظور نمایندگی شرکت کارگزاری مشاوران سهام با بیش از ۳۹ میلیارد ریال معامله در فروردین ماه توانست ۱۶ درصد از کل ارزش معاملات را به‌دست آورده و از سایر کارگزاران پیشی بگیرد.

جوادی اعلام کرد:‌ همچنین در این ماه سهام بانک پاسارگاد بیشترین محبوبیت را در بین معامله‌کنندگان بورس منطقه‌ای داشت و با بیش از ۳۵ میلیارد ریال معامله در فروردین‌ماه، ۱۴درصد ارزش کل معاملات تالار را به خود اختصاص داد.