دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: شهردار قزوین گفت: شهرداری استان قزوین آمادگی برگزاری نشست تخصصی مجمع شهرداران آسیایی را دارد. مسعود نصرتی در دیدار با دبیر مجمع شهرداران آسیایی و مدیر امور بین‌الملل شهرداری تهران اظهار کرد: قزوین آمادگی دارد اجلاس جهانی شهرهای جاده ابریشم را در سال ۲۰۱۶ برگزار کند.

وی بیان کرد: ۶ تفاهم‌نامه با دستگاه‎های مختلف درخصوص مجمــع جهانی شهــرهای اسلامی منعقد یا در حال انعقاد است.

در ادامه دبیر مجمع شهرداران آسیایی گفت: دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی در سال ۷۷ شکل گرفت و امسال در آذرماه چهارمین مجمع عمومی شهرداران آسیایی در چین برگزار خواهد شد.

وی افزود: یک هیات اجرایی وجود دارد که بین هر ۲ اجلاس چند نشست برگزار می‌کند که آخرین آنها سال گذشته در غازیان‌تپ ترکیه بود و در سال جاری، این نشست در شهریورماه در تهران و قزوین برگزار خواهد شد.

خدادادی ادامه داد: ۳ کمیسیون ثابت در مجمع وجود دارد که در جلسات بحث‌های کارشناسی و تخصصی انجام می‌شود و مقرر شده است که قبل از اجلاس اصلی در چین یک اجلاس در سپتامبر در قزوین و تهران برگزار شود.

مظفری، رئیس امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز گفت: ۳کمیسیون دائمی همکاری و هم‌اندیشی در مجمع شهرداران آسیایی وجود دارد که نشست تخصصی ۲ کمیسیون در تهران و قزوین برگزار می‌شود.

مظفری بیان کرد: این کمیسیون‌ها در تهران با موضوع حمل‌ونقل عمومی به همراه کارگاه آموزشی برگزار می‌شود و در قزوین نیز بستگی به علاقه‌مندی شهر در خصوص موضوع و نوع میزبانی برگزار خواهد شد.