دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان گفت: با توجه به اهمیت رونق بخشی به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با هدف توسعه اشتغال، به طرح‌های اشتغالزای کوچک و متوسط تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود. خلاق محمدیان افزود: سهم استان خوزستان برای پرداخت این تسهیلات بانکی پنج هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال است که در همین ارتباط طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد، توسعه ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی فعال و تامین سرمایه در گردش واحدهای به بهره‌برداری رسیده در اولویت پرداخت این تسهیلات قرار دارند.

وی گفت: بنگاه‌های صنعتی به‌منظور حفظ اشتغال موجود خود و حل مشکل نقدینگی می‌توانند در قالب طرح سرمایه در گردش از این تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: بنگاه‌های اقتصادی که برای توسعه بنگاه خود نیاز به دریافت تسهیلات دارند می‌توانند در قالب خرید تجهیزات، ماشین‌آلات یا توسعه ساختمان از این تسهیلات اعتباری استفاده کنند. محمدیان خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی که برای اتمام و بهره‌برداری نیاز به سرمایه تکمیلی دارند در صورتی که حداقل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند می‌توانند از دریافت تسهیلات بانکی به طرح‌های اشتغالزای کوچک و متوسط بهره‌مند شوند.

وی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی می‌توانند مدارک و درخواست خود را به معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان ارائه کنند تا پس از گذراندن مراحل قانونی و اداری و کسب مصوبه از کمیته تخصصی طرح‌های اقتصادی اشتغالزا به بانک عامل معرفی شوند.

محمدیان بیان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌های اشتغالزای کوچک و متوسط با عاملیت بانک‌های ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات، رفاه و پست بانک صورت خواهد گرفت.