دنیای اقتصاد، اصفهان: با حضور جمعی از هیات نمایندگان اتاق اصفهان و کارشناسان و اساتید دانشگاه حوزه آب استان، اتاق فکر آب اصفهان تشکیل شد. رئیس اتاق اصفهان در سی و هفتمین جلسه کمیته آب با اشاره به اهمیت رودخانه زاینده رود بر اقتصاد و محیط زیست استان اصفهان گفت: از این پس کمیته آب به اتاق فکر با هدف تبیین راهکارهای اجرایی و کمک به استانداری استان اصفهان و سازمان‌های دولتی برای احیای این رودخانه تغییر نام پیدا می‌کند.

خسرو کسائیان با انتقاد از کم توجهی مسوولان کشوری به موضوع آب اصفهان گفت: خشک شدن زاینده‌رود علاوه‌بر تهدید کشاورزی و صنعت بر بخش شرب و محیط زیست حاشیه این رودخانه صدمات جبران ناپذیری وارد ساخته است.

وی خواستار اصلاح نگرش احساسی در استان‌های مجاور و کشور شد و گفت: نباید با نگاه احساسی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اقتصادی که در طول چند صد ساله اخیر در اصفهان ایجاد شده به تدریج از میان برود.

همچنین عضو شورای شهر اصفهان در این جلسه گفت: زاینده‌رود شریان حیاتی چند استان است و به علت بی تدبیری امروز این شریان حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد تهدید واقع شده است. سید احمد علی عاملی از تهیه نامه به امضای اعضای ادوار شورای شهر اصفهان در بیان مسائل و مشکلات رودخانه زاینده رود خطاب به رئیس جمهور خبر داد و گفت: در شورای شهر کمیته ویژه و مرکز تحقیقاتی برای پیگیری احیای زاینده‌رود تشکیل شده است.

وی استفاده از پساب فاضلاب‌های شهری در تولید محصولات کشاورزی در شرق اصفهان را خطرناک توصیف کرد و گفت: پساب‌ها فقط باکتری‌زدایی می‌شود و فلزات سنگین در این آب وجود دارد و محصولات کشت شده با این پساب‌ها عامل بیماری‌های بسیاری در آینده خواهد بود.