دنیای‌اقتصاد، اصفهان: مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر در استان یک هزار و ۳۷۲ کارمند بیمه‌شده داریم و به‌دلیل مراجعه بالای این افراد در مقاطعی شاهد برخورد نامناسب با ارباب رجوع هستیم که دلیل این امر خستگی مفرط کارمندان است. علی‌اصغر دادخواه تصریح کرد: استان اصفهان به لحاظ ضریب وابستگی (رابطه بین بیمه‌شده و مستمری‌بگیر) وضعیت مناسبی در کشور ندارد یعنی در استان ۵/۵ نفر بیمه‌پرداز در مقابل یک بازنشسته قرار دارند، این در حالی است که در اکثر استان‌ها این ضریب وابستگی هشت به یک است. دادخواه خاطرنشان کرد: مهاجرپذیر بودن استان اصفهان یکی از دلایل پایین بودن این ضریب است زیرا اکثر بازنشستگان استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری در شهرک‌های اطراف اصفهان مستقر شده‌اند و همین امر علت شکننده بودن این نسبت وابستگی در استان است. وی تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی استان را یک میلیون و ۴۰ هزار نفر و تعداد مستمری‌بگیران اصلی این اداره کل را ۱۸۹ هزار و ۳۰۰ پرونده عنوان کرد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان میزان مصارف بیمه‌ای را در سال ۹۲ بیش از ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اولین‌بار در ۱۰ سال گذشته عیدی مستمری‌بگیران در بهمن ماه و تفاوت حقوق آنها در فروردین ماه پرداخت شد.

وی همچنین تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: میزان پرداختی به این افراد ۱۲۱ میلیارد تومان بوده است. دادخواه یادآور شد: خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی به سه میلیون و ۱۵۳ هزار نفر جمعیت زیر پوشش این اداره کل در ۴۲ شعبه اصلی تامین اجتماعی، ۲۴ شعبه اقماری و ۱۳ کارگزاری فعال ارائه می‌شود. مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به طرح‌های نوین این اداره کل در سال جاری، ارسال لیست حق بیمه ماهانه توسط کارفرمایان به صورت مجازی و اینترنتی را از جمله این طرح‌ها برشمرد. وی تصریح کرد: تعداد ۱۰۹ هزار واحد کارگاهی زیر پوشش این طرح هستند و تاکنون ۵۵ هزار فقره رمز اینترنتی در اختیار آنها قرار گرفته است. دادخواه کاهش سفر درون‌شهری در ماه، صرفه‌جویی در سوخت و کاهش آلودگی هوا و افزایش رضایتمندی کارفرمایان و بیمه‌شدگان را از جمله اهداف این طرح برشمرد. وی صدور مجازی فیش حق بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، رانندگان، قالیبافان، کارگران ساختمانی، نویسندگان، باربران حمل کالا و سایر مشاغل را که بالغ بر ۳۹۰ هزار نفر هستند از جمله برنامه‌های نوین این اداره کل برشمرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بیمه‌شدگان اشاره کرد و گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی، تسریع در ارائه خدمات و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از جمله اهداف این طرح است که در ۶ ماه دوم سال‌جاری با ابلاغ ستاد مرکزی اجرا می‌شود.